Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
MIn fläkt är totalt död, och då vintern närmar sig börjar detta bli ett stort problem.
Innan jag lämnar in den på verkstad för detta undrar jag om det finns något enkelt jag kan kolla själv först. säkringen är kollad, den ser ok ut.
av 855a
Antingen fläktmotståndet eller så har fläkten skurit. Troligtvis har fläkten gått trögt ett tag.

Vanligast e väl att motståndet går. Allt sitter under handsfacket mot torpedväggen. Fläkten sitter i 4st torx och motståndet sitter lite till vänster om fläkten, det är enkelt att ta bort och kolla själv. Jag gjorde det på 20 minuter och hade aldrig varit där innan. ( har begåvats med en halv tumme i handen) :-). Jag hade kvitter från fläkten och smörjde med teflonolje spray från biltema för 34:-. Detta var 3 år sedan och det är fortfarande tyst.

Mvh.
Användarvisningsbild
av js1
Motstånd finns det inga om du har ECC.
(Så du inte letar ihjäl dig om du har det)
Användarvisningsbild
av Dalmans
suverän bild. men för min del behövs den inte längre. härom-morgonen när jag skulle till jobbet hostade fläkten igång igen och nu har den gått sen dess, det blåser både varmt å kallt. den kvittrar dock rejält så ska ge den en rejäl insmörjning.
ska man skruva loss fläkten och smörja innanför eller hur går man enklast tillväga?
Användarvisningsbild
av taxi
Hej, tränger mig in på tråden.. min fläkt har också börjat kvittra ibland, hur långt kommer man med smörjning? Och hur svårt är det? Har tummen lite på baksidan av handen ibland

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en fr[…]

Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]