Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petaxe
Hej,

Jag har precis köpt min bil och den hade en original monterad bensinvärmare som inte vill gå som den ska.

Ställer jag tiden så går den inte igång och samma gäller direktstart. Jag får inget felmeddelande utan den ställer sig bara i "AV"-läge.

Jag får igång den både med timer och direkt när jag precis har använt bilen, men då är det ju ingen idé.

Är det någon som vet vad det kan bero på att den inte startar (några vanliga fel)?

//Peter
av zenobia
På min bytte dom vattenpumpen som sitter på själva värmaren.
Kostade 3500 kr om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
av CarMan
om det är fel på värmaren & den inte startar på 3 försök så sätts en felkod som gör att värmaren inte kommer att försöka starta.
av zenobia
Enligt min verkstad så sattes det ingen felkod utan dom fick leta på det gamla hederliga sättet och då fann dom en trasig vattenpump.

Så enligt verkstaden sätts det inte alltid en felkod...
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:Enligt min verkstad så sattes det ingen felkod utan dom fick leta på det gamla hederliga sättet och då fann dom en trasig vattenpump.

värmaren har vissa koder den kan sätta , men dom är få & det är inte ofta dom hjälper mycke i felsökningen.
men den säter iallafall koden för många startförsök!
av zenobia
CarMan skrev:
zenobia skrev:Enligt min verkstad så sattes det ingen felkod utan dom fick leta på det gamla hederliga sättet och då fann dom en trasig vattenpump.

värmaren har vissa koder den kan sätta , men dom är få & det är inte ofta dom hjälper mycke i felsökningen.
men den säter iallafall koden för många startförsök!
oki...
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]