Tyvärr har jag inte kört någon av Toyotas stora bilar, Avensis t. ex., så jag kan inte svara på komforten och huruvida långa förare sitter. Dock tror jag att de jobbat ganska hårt för att få till den. Toyotas marknad är ju
verkligen inte bara Japan. I så fall skulle de aldrig kunnat vara världens största företag, som de ju faktiskt är.
När det gäller komfort, och då särskilt förarmiljön, tror jag att det är få tillverkare som slår volvo på fingrarna! V70:n är grymt skön och trots att min 02:a snart har gått 19000 mil så känns den som om den var ny! Det är bara avsaknaden nybilslukt som avslöjar dess ålder! :D
Fast det var inte komforten som var frågan...

Testa du en Avensis och meddela gärna hur du upplever den! :D
I övrigt håller jag med Martinmat angånde modeller. Så enkelt som möjligt betyder mindre risk för problem och med en snål motor kan man ju spara lite soppapengar att lägga undan för en reparationsbuffert!
Jag brukar propagera för Bi-Fuel men då ökar risken rejält för problem så om du inte känner dåligt samvete för miljön så är de inte ett alternativ. För mig var valet självklart. Jag satt i min gamla SAAB 900 som inte ens hade katalysator och mådde illa i bilköerna. Jag började kolla på miljöalternativen och fann att biogas är helt utan konkurrens i den frågan. Då var det bara V70 Bi-Fuel som uppfyllde alla mina kriterier.
Om Toyota hade haft en gasdriven Avensis hade jag dock aldrig ens övervägt en Volvo!