Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Har slängt på vinterhjulen nu. Fick tag i 4 Capella 18" tums fälgar till ett riktigt bra pris. Det blev 225/40 friktionsdäck på dem.Tycker det det ser lite "torftigt" ut med 225:or på en 8 tums fälg,men det får duga i vinter.
Ska lämna V70:n i på lack inom kort .Har fått lite skadegörelse på den,repad h-bakskärm,h-bakdörr och en bula i motorhuven. Och då ska vingen lackas och monteras dit samtidigt.
Bromsarna är på väg att ta slut nu,så det blir dags och beställa något bra bromskit.

Bild
av 9070
Mycket fin bil. Tråkigt med skadegörelsen men trevligt med omlack :wink:

Blir det någon toning på bilen eller skall du behålla den otonad? Sen så är jag lite intresserad av avgassystemet, har du byggt eget eller har du köpt färdigt? Gärna bilder på systemet.

9070
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Jodå,det blir en lite lagom toning på alla rutorna utom framrutan till våren.
Det enda jag har gjort med avgassystemet är att jag har tagit bort sista dämparen och ersatt den med ett par böjar och ett ett lagom stort slutrör som inte stör looken på bilen. Jag ska hissa upp bilen i veckan och ta en bild på det så du kan se hur jag har gjort. Den låter precis lagom mycket nu,mullrar gött som fan .
Användarvisningsbild
av Brainy
Så otroligt att folk inte kan se skillnad på ditt och mitt. Fick ju själv en bil repad förra våren och man blir bra förbannad!
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Det som står först på listan som ska göras nu är:
Byta spjällhus,ska köpa ett renoverat från Atech2 . Byta det gör jag själv men eventuellt så måste jag ta bilen till en Volvo verkstad för att tanka i en ny program vara,men det är inte helt säkert att jag behöver det.
Det känns för jävligt att jag måste lämna iväg bilen för att få den till att fungera isf .När jag själv jobbar som bilmekaniker. Men men så är det...
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Såja,nu var bromsdelarna inköpta.Det blev Biltemas sportskivor och EBC grenstuffbelägg och hanbromsbackar från MECA. Så nu återstår det bara att få dit det också. Oken ska snyggas till med lite rengöring och färg (silver).
Vingen är lackad och klar,ska också monteras dit.
Rutorna ska röktonas i Mars,då blir det samtliga rutor förutom vindrutan.
Änligen fått tummarna loss och bytt bromsar på pärlan...
Har testat och bromsat lite grann och dom biter verkligen.Ska bara köra in dom 10-20 mil innan jag testar ordentligt.

Så här blev det:
Bild
Bild

Bytte även bromsvätska till en med lite högre kokpunkt.
Bild

Och sen så avslutade jag förmiddagens mekande med en hjulinställning. Så nu är den klar för att få på nya framdäck i veckan.
Bild
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]