Det var reläet!
Det hade kommit in fukt tydligen så det var helt oxiderat inuti.
När jag lossade kontakterna rann det vatten ur dem, och eftersom det sitter precis innanför ena luftgallret i fronten,
så misstänker jag att vattnet kommit därifrån.(antingen vid tvätt eller mötande trafik i regnväder)
Lite bakgrund till det hela , någon mer kan ju ha användning av detta tips.
Batteriet laddade som sagt ur sig på mindre än ett dygn (det gick ju 5-6A genom batteriet när bilen var helt avstängd).
Jag ryckte alla säkringar men strömmen minskade inte. Jag ryckte alla relä innanför säkringarna och även under instrumentpanelen men strömmen minskade inte då heller.
Från batteriets pluspol går det en knippe med kablar som är ihopklämda med en kabelsko.
Det är 6st röda och en gul som sitter mitt i härvan.
Jag särade på dem för att ta reda på vilken som drog ström, och det visade sig vara den gula som var boven.
Tre av de röda går till säkringsdosan, två röda går till tändningslåset , och en röd går till en databox.
Till reläet (grått) till luftpumpen går ingen gul kabel så förmodligen sitter en koppling någonstans på vägen dit.
Återkommer med mer info när allt är fixat.
janne

-)