NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Sä här säger xenonkungen när jag skrev om jag borde vara orolig för mina konverterad halvljus:

Hej,
Sedan S40/V50 kom ut har vi sålt kit till dem.
För ungefär 2-3 veckor sedan kunde vi någorlunda säkert konstatera att 1st S40 och 1st V50
fått problem, i V50 bilen gick torkarmotorn. Sedan har jag läst om en annan V50 på något
forum, förmodligen det du hänvisar till om torkarproblem.

Om du behöver vara orolig för detta får du bedöma själv. För dagen är inte frågan av högsta
vikt för vår del, man får beakta antalet kit/bilar och de som fått problem (kända fall 2st för vår del).
Skulle en tydligare tendens uppkomma så stoppar vi all försäljning till S40/V50, såsom vi gjort
för Peugeot 407 som har samma problem men med påtaglig risk.

Canbus ballasten i sig är inte boven i dramat.
av carlan1989
Hej

Jag monterade xenonljuset i helljusen idag och kan inte få det till att lysa. Någon som vet vad som kan va fel? testade det på v70n där funka det.
av dieselputte
Prova växla + och - på matningen till ballasten. Jag fick göra det för att det skulle funka. Ballasten har skyddsdiod så det är ingen risk att förstöra den.

Hoppas du inte råkar ut för samma problem som jag fick med havererad torkarmotor. Jag tog bort mitt xenon kit pga detta.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Alltså jag vet inte annledningen till varför torkarmotorn skulle gå åt pipan mer än att xenonkittets ballast nog är så pass dåligt skärmad så att den stör nån givare/sensor whatever som gör att motorn pajjar.

Vet att jag hade väldiga problem med detta när jag hade ett duo radiosystem inmonterat i bilen. Det störde nästan på alla våra kanaler.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Har en 50W sats från Xenonkungen, trodde att det kunde bli problem med polisradion i bilen men det fungerar utan störningar! :lol:
Och torkarmotorn fungerar fortfarande! 8)
Användarvisningsbild
av Eriksson85
Jag har inga problem med torkarmotorn (ÄN).. men dock så kan jag få ett smått brusljud på radiokanalerna, men då har jag 3st. 50w. ballaster och 2st. 35w. ballaster monterade i bilen. Har tänkt att jag ska skärma in ballasterna bättre till nästa vintersäsong då jag inte orkar riva ner fronten ännu en gång i år.
av Fredarp
Borde det inte räcka med Kondingar på matningen?
Eller är det själva ballasten som stör?
Kondingar tar ju bort pikarna iallafall.
av volvo diesel
När ni har kopplat in Xenon på helljusen har ni tagit matningen från org helljus eller bara nyttjat det som styrning och tagit matning med relä från batteri?
Har ni kopplat in några "avstörare" på matningen?
Till mina xenon extraljus var jag tvungen att koppla "avstörare" på 12v sida då de annars störde ut radion.

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]