s60t501 skrev:Säger som alla andra här ABS enheten!!!!
Kan vara så men i så fall är det två saker som förbryllar mig.
Varför läcker ABS'en bara när motorn är igång?
Varför blev det lite bättre när vi bytte skivor fram?
Skivorna var så rostiga att det gav efter när man bromsade.
Om det är ABS'en borde den reagera på samma sätt oavset om man
bytt skivor fram eller om motorn är på eller inte. Skillanden borde bara
vara att det är lite trögare att trycka ner bromsen när motorn är avstängd.
Som det är nu så bromsar den helt normalt när motorn är avstängd oavsett
hur hårt man än trycker på pedalen. Det är stört omöjligt att trycka ner den mer
än normalt. Vi tar tag i ratten för att kunna pressa ner pedalen, men nej, den
är som den skall vara. Så startar vi motorn och pedalen känns som luft, den åker
rakt ner på golvet. Lite pumpande och den stoppar där uppe men sjunker sedan igen.
Enligt en MB-service man på Hedin's i Göteborg så SKALL den sjunka även när motorn
är avstäng om det är fel på ABS'en. Vi har frågat tre gånger och haft svaren från denna
tråd med oss. Killen ger sig inte han säger att den omöjligtvis kan vara ABS'en efter
hur vi förklarar hur den uppför sig.