Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
vad mute satsen kostar får du fråga din lokala volvohandlare.
mutesatsen innehåller kablar som passar i stereon
av ime95mos
CarMan skrev:vad mute satsen kostar får du fråga din lokala volvohandlare.
mutesatsen innehåller kablar som passar i stereon
Jo det hade jag tänkt, men det är någon här som redan köpt det till ett givet pris.

Innehåller satsen kablaget för att koppla ljudet till stereon också ?
av dante
Kablarna till handsfreen kostade 800 någonting. Det innehåller allt du behöver. inkulsive inkoppling till högtalare.

Ett tips till andra kan vara att testa grejorna en del innan. Min handsfree började direkt att bara fungera ibland. "Tyvärr" drog jag kabeln till displayen geonom facket jämte telefonen, så nu måste jag ta bort stereo o hela skiten igen för att lämna in det på rep. Felet var säkert där från början och hade jag bara testat ett par gånger så hade jag upptäckt det och sluppit göra jobbet två gånger.
av 9070
Äntligen hitta jag rätt forum..
Har precis beställt en HCB-700 och jag skall nog lämna in den för montage (dock ej Bilia eller BraBil eller nåt sådant) utan till dem som monterar in skärmar och sådant! Trodde att jag skulle montera in den själv men efter att ha läst allt här kom jag fram till att det är för mycket jobb.

Undrar nu hur svanhals mikrofonen till HCB-700 ser ut och var den monteras. Hoppas att den finns kvar att köpa, hittade den inte på SE hemsidan. Kan man använda nån annan sorts svanhals mikrofon? Har redan en i bilen som e kopplad till ett annat handsfree system (nån gammal SE telefon)

Tacksam för alla svar, gärna lite bilder så att man får se hur man kan placera skärmen.

Sköt om er
av aTommyC
Har brukt Brodit i flere forskjellige biler, både Volvo og andre, og har kun gode erfaringer. Når det gjelder kabeldragning for handsfree valgte jeg å legge kabelen bak Brodit-klipsen og inn i dashbordet like inntil klipsen i overkant (klipsen står foran luftdysen til høyre for rattet). Toppen på dashbordet er mykt, og er såpass fleksibelt at det ikke skaper problemer.

For å få lagt kabelen der, tok jeg ut senterhøyttaleren, og løsnet klipsene i panelet hvor luftdysene sitter, det gir etter såpass at det lar seg gjøre å dra kabler gjennom.

GPS-antenne (for TomTom, RTI duger rett og slett ikke) sitter på metallgitteret over senterhøyttaleren, kabel er lagt mellom gitter og toppen på dashbordet. Igjen, materialet rundt gitteret er så mykt at det lar seg gjøre å legge kabel der.

Forøvrig - har integrert telefon i bilen, bruker mobiltelefon til navigasjon. Aktiv Brodit-holder, Holux GPS med ekstern antenne.

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]