Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Det förekommer en massa historier om pizzerior, guldlänkar och snöskotrar som folk fått som bytesförslag, men något sådant har jag inte råkat ut för i alla fall. Ta i trä...
De här människorna finns i ALLA läger, inte bara Volvo, BMW [inforga bilmärke här] utan i allt som har med prylar att göra. Sätt ut en annons på en Leica M6-kamera, en fin stereo ... samma sak.
Jag måste haft brutal tur förra gången då, för då var alla spekulanter som ringde eller mailade faktiskt intresserade av bilen. Nu är det som sagt "sista pris" som är inledningen i varje mail. Jag vägrar göra köparens jobb och pruta åt honom. Kommer man hit och ser något fel på bilen så visst justeras priset. Men att bara haspla ur sig bud i mailen som ligger UNDER vad jag får vid direktinlösning på Bilia, det är fasen tröttsamt.
Det enklaste är väl att förklara att man byter mot kontanter och inget annat. Samt att dom kan sälja sitt skräp, och att dom är välkomna tillbaka med "pengar i näven".

Begriper dom inte, är det bara att tacka för samtalet och lägga på luren.
Var och tittade på ett inbytesobjekt precis, en Mercedes CLK320, som enligt säljaren skulle vara "i jättebra skick men bakdäcken behöver bytas"

Kommer fram och möts av:
-Hela fronten är blästrad, omlack krävs
-Lacksläpp på samtliga fälgar och kantskrapningar
-Trasig farthållare
-Missljud från spännrullar, både lagertjut och något slags fladderljud
-Bromsvibrationer
-Skulle servats för 180 mil sedan

Bilpriser.se värderade hans bil till 94-112 men istället skulle han ha 20.000kr imellan. ?:-/

När jag konfronterade han med bilens skick så kontrar killen med att "din bil har ful dragkrok och motorrumet är ju alldeles smutsigt"

(Min bil är inte i utställningsskick men det är felfri, fullservad, nya däck, snygg i lacken osv)

Inbyte here I come...
Då är bilen såld då till slut efter många besvikelser. Första kille som kom och provkörde ordentligt köpte bilen.
3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]

Hej igen. Ingen här som vet något om de[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]