Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Någon som vet vad en 14000 mil service kostar för en XC70? Jag har nära till en Bilia verkstad och det känns tryggt hos dom, även om man kanske kan spara lite pengar på kort sikt vid att lämna in någon annanstans. Men 14000 mil servicen innehåller ju inget kamremsbyte så det kanske inte skiljer så mycket i pris?

En del har skrivit om Solna Bilteknik som kör stenhårda reklamkampanjer för Volvoservice med helsidesannonser i tidningen. Någon som har erfarenhet av dom?
av Psyko
[quote="yuphin"]Någon som vet vad en 14000 mil service kostar för en XC70? Jag har nära till en Bilia verkstad och det känns tryggt hos dom, även om man kanske kan spara lite pengar på kort sikt vid att lämna in någon annanstans.

quote]

Ring till dom o kolla pris.
Här kommer du inte få exakt pris iallafall.
av S.t.r.a.n.D
Ingen egen erfarenhet av Solna Bilteknik men man har ju läst lite konstiga saker om dem, eller rättare sagt tror jag det var en anställd där som var ett stort problem. Om jag kommer ihåg det rätt. Vet ej heller om han jobbar kvar.
Finns bra skriver om dem också och de brukar väl vara lite billigare tror jag.
Finns ju bra och dåliga erfarenheter från de flesta verkstäder.
Som sagt, ring båda ställena och fråga pris. Då får du det direkt och exakt.

Annars är en 14000 mila inte så svår att göra själv om du känner för det ;) En -04a har du väl ändå inga garantier kvar på? Men det är ju smidigt att lämna in.

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]