Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vfrrr
Hur gör man för att spela spotify ut via usb ingången till stereon? Funkar klockrent med vanliga musikspelaren men när jag kör spotify så spelar den bara en låt i låtlistan och sen kopplar den över på musikspelaren. Går naturligtvis att köra via vanliga 3.5mm utgången men vill ju helst köra via usb.

Nån som har tips?
Användarvisningsbild
av vidivici
Jag får inte spotify att fungera alls.
När jag pluggar i USB kabeln i min iPhone startar den vanliga spellistan utan nått ljud alls :evil:
Dåligt om det inte går med USB...
av JHg
vidivici skrev:Jag får inte spotify att fungera alls.
När jag pluggar i USB kabeln i min iPhone startar den vanliga spellistan utan nått ljud alls :evil:
Använd kabel med 3,5mm kontakt i varje ända så fungerar det utmärkt!
Att det inte fungerar med USB beror på att iPhone, eller iPod för den delen också, byter till ett speciellt läge för att fungera som "slav" till överordnad styrutrustning.
Användarvisningsbild
av vidivici
JHg skrev:
Att det inte fungerar med USB beror på att iPhone, eller iPod för den delen också, byter till ett speciellt läge för att fungera som "slav" till överordnad styrutrustning.
Ok, det får bli den varianten. Får man upp information i bildisplayen ändå?
Av nån anledning så kan jag inte få ut något ljud i stereon när jag kopplar in min iPhone efter jag installerat spotify i den.. tillfällig bugg?? Ska testa lite ikväll..
av JHg
vidivici skrev:
JHg skrev:
Ok, det får bli den varianten. Får man upp information i bildisplayen ändå?
Av nån anledning så kan jag inte få ut något ljud i stereon när jag kopplar in min iPhone efter jag installerat spotify i den.. tillfällig bugg?? Ska testa lite ikväll..
Tyvärr får du ingen information i displayen. 3,5mm pluggen är en analog ljudingång. Du får använda displayen på iPhonen för att styra.
av Willis
Tjena!

Har precis fått hem min iPhone 4 och tänkte testa USB uttaget i V70:n som är MY11 med USB uttag, dock får jag inte heller något ljud i bilen när jag går direkt in till spotify via telefonen och det står även på telefonen något i stil med "Detta tillbehör är inte ........ för iPhone" och det står i bilen "USB Oläsbar", jag har dock inte lagt in några MP3 filer i telefonen just för att jag ville testa ifall Spotify fungerade direkt.

Jag användaren den USB kabeln man fick med när vi hämtade bilen kopplar den mellan iPhonen och bilen så att säga.
Men vad är det för 3,5mm kabel ni pratar om? Bild?

Behöver en "Så här gör du" guide känner jag! :P

Tack på förhand!

MVH
Willis
av anderc
3,5mm kontakt är alltså samma som går under benämningen hörlurskontakt. Du skall alltså ha samma storlek som det är på ett var vanliga hörlurar, fast det skall ju då vara hane i båda ändar.

En sådan här fast gärna kortare....
http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,516500000

Hane in iphone hane in i aux...
av Pnjk
Trådlyft :D

Efter allt negativt jag läst om detta så har jag inte änns försökt.
Men idag koppla jag in telefonen (iPhone 5 )via Usb för att ladda den lite då jag hade dåligt batteri.

Skapligt förvånad jag blev när jag drog igång spotify och det fungera klockrent via enbart USB.
Får även upp låt namn i displayen och knapparna på ratten fungerar också att byta låt med.

V70 MY11

Nöjd :)
Användarvisningsbild
av Strebern
Det funkar alldeles utmärkt, dock så kan funktionen svaja vid vissa Ios-uppdateringar.
Just NU (senaste och näst senaste mjukvaran) så funkar allt 100%.

När nästa uppdatering Ios kommer... ja då får vi hålla tummarna.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Jag testade för första gången idag och med Iphonens laddningssladd fungerade det utmärkt med USB-anslutning. Min fråga är; vad har man för nytta av den till bilen medföljande sladden med två USB-kontakter, har andra telefoner andra anslutningar än Iphone (4S)?

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]