Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av lenakajsa
Hej! Har inte fått vår Volvo ännu... Väntar otåligt på att allt ska bli klart. I väntan funderar jag på att köpa Belkins FM-grejsimojs att koppla iphone till stereon med. Behöver dock lite hjälp...VAR sitter 12V-uttaget i intrumentpanelen på en Volvo v70II 2,0F Flexifuel årsmodell 2009? Är det en möjlighet att använda denna: http://store.apple.com/se/product/TW395 ... TE4NTUxOTc
Jag ahr försökt titta på bilder på instrumentpanelen men hittar ingen 12V-uttag... HJÄLP!
Användarvisningsbild
av CarMan
har du köpt en helt ny bil & vill ha en FM-modulator??? eller är det en begagnad? du skriver 2009 ???

om du köpt en ny, varför köpte du den snikigaste stereon? (alla andra har ju redan ingång du kan andvända)
av lenakajsa
Begagnad 2009 ja... Tar dock lite tid med finansiering, den ska genom recond m.m. därav väntan. Har du svar på min fråga annars behöver du inte bemöda dig att kritisera...

Vill ha FM för att slippa sladden. Kan ju köra via aux också men vill slippa en laddarkabel och en ljudkabel.
Användarvisningsbild
av CarMan
lenakajsa skrev:Begagnad 2009 ja... Tar dock lite tid med finansiering, den ska genom recond m.m. därav väntan. Har du svar på min fråga annars behöver du inte bemöda dig att kritisera...

Vill ha FM för att slippa sladden. Kan ju köra via aux också men vill slippa en laddarkabel och en ljudkabel.

Fm-modulator bruker inte ge sp bra ljud.
Har du AUX-in så andvänd den, den sitter under ett lock o syns inte.

laddarkabeln kommer du ju att behöva oavset? eller?

vill du inte ha kabel så är det USB-stick som är bästa lösningen
av lenakajsa
OK... har hört gott om denna i ljudväg i alla fall av andra. Laddkabel behöver jag inte eftersom hela grejen är att koppla den till cigarettuttaget, få handsfree, bara att "klicka" i, ha telefonen väl synlig m.m. Men var sitter cigarettuttaget?? Bredvid aux-ingången som sitter i den lilla luckan eller? I så fall funkar det ju inte eftersom det hela bygger på att ha telefonen framför sig lätt åtkomlig. DET är min fråga. I övrigt är jag väl medveten om att aux har bästa ljud, men det är liksom inte bara det som är grejen.
av lenakajsa
Förresten vad menar du med usb-stick? Hur funkar det? (Menar du ett usb-minne med musik på?) Jag tänker mig att huvudsakligen komma åt Spotify på min iphone via den här grejimojen och som sagt, samtidigt få både handsfri och laddning lätt tillgänglig...
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tror siggutaget sitter i det främrefacket, det som är bakom växelspaken, o i facket bakom det sitter AUX.

HF telefon du ska koppla in eller är det Musik som ska in i stereon
av lenakajsa
Tack för svaret. Det kanske inte är nån bra grej då trots allt (som jag misstänkte) om uttaget sitter under en lucka kan det ju bli klurigt...
Användarvisningsbild
av CarMan
det är en jalusilucka
Bränslytryckgivare

Hej ! Jag hittar inte placeringen vart bränsl[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]