Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Hej.

Tankar idag hos jet med mitt visakort då jag tycker jag har för dålig rabatt på mitt statoilkort så jag ringde idag upp dom för att höra om dom kunde höjja det. Jag kör ju ändå över 3000mil om året...
Det var dom inte ett dugg intresserad av, skrev jag kortet på firman så kunde jag dock få 25öre litern.

Ringde då till Preem för att höra, dom kunde inte heller ge mer än 15öre till privatpersoner oavsett körsträcka.

Jag ser ju kunders bensinfakturor rätt så ofta och 75öre litern i rabatt är inget ovanligt... dock på diesel. Där kunde Statoil ge mig 40öre men jag tror inte min bensinare mår bra av det

Vad är er erfarenhet? Ska jag ge upp och fortsätta tanka på mitt visakort?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Sånt där skulle vi ha på jagrullar!!! 8)

Tyvärr så var man ju tvungen att vara medlem i lantmännen vilket jag antar inte är så billigt/enkelt?

Bara granngårdensmedlem så blev det ju inte i närheten av lika bra rabatter.
mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja vi skulle ha ett jagrullarkort med 10% rabatt. :P
Det vore nåt för webmaster att förhandla fram.

Nja skämt å sido. Gör väl som du Brainy. De som har bäst rabatt är ju alltid de som är dyrast också. Tankar själv på Jet och Tanka (Volvo).
Använder man Volvokortet med 10 öre rabatt så brukar Tanka och Jet ligga på ungefär samma pris.
Användarvisningsbild
av Gizz
Brainy skrev:Sånt där skulle vi ha på jagrullar!!! 8)

Tyvärr så var man ju tvungen att vara medlem i lantmännen vilket jag antar inte är så billigt/enkelt?

Bara granngårdensmedlem så blev det ju inte i närheten av lika bra rabatter.
mvh
Anders
Jag är inte medlem heller men det gick ändå. Vet inte om det var ett krav när jag skaffade det. Men det är ju ett typ medlemskort på lantmännen och det tror jag är gratis. Ladda hem en ansökan och testa vet jag. Skadar ju aldrig att testa. Kan inte få annat än avslag ;).
av Larzan
Knöt CaravanClub medlemskapet till volvokortet.
"Volvokort ger 8 öre extra rabatt på bensinen hos Tanka jämfört med riktpriset på ortens bemannade stationer. 5 öre lägre pris för etanolen. "

Här fick jag 40öre i diesel rabatt genom att ringa till kundtjänst och förhandlade till en personlig rabatt.
av metalHJ
Och hur försvarar man att en lättare rabbatering av diesel, men inte bensin?
Användarvisningsbild
av Guligan
Det där kan dock variera lite grann. För några år sedan så var förhållandet det omvända. Det var bra marginaler på bensin och dåliga på dieseln.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]