Moderator: Moderatorer
noclean skrev:har själv en v70 2.4D -01 som hade startsvårigheter när det blev kallt ute Bad rejmes kolla det när jag lämna bilen för service o när de koppla in datorn så såg dom att (tror de var) pumpvinkeln lr nåt sånt som stod fel så dom justera det o nu går den igång bra. trodde oxå på glödstift först men fel hade jag. så kolla upp det först innan du byter nåtstämmer bra, det kallas dynamiskinställning & görs på varje eller om det var varannan service, så är bilen dåligt servad, eler "fuskservad" så kan man råkaut för detta
CarMan skrev:Hmm, inte på en 2.4D väl ? de e välan bara på tdi ?noclean skrev:har själv en v70 2.4D -01 som hade startsvårigheter när det blev kallt ute Bad rejmes kolla det när jag lämna bilen för service o när de koppla in datorn så såg dom att (tror de var) pumpvinkeln lr nåt sånt som stod fel så dom justera det o nu går den igång bra. trodde oxå på glödstift först men fel hade jag. så kolla upp det först innan du byter nåtstämmer bra, det kallas dynamiskinställning & görs på varje eller om det var varannan service, så är bilen dåligt servad, eler "fuskservad" så kan man råkaut för detta