Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
ett litet "Pling" kanske skulle få igånge vanan att ta påsig bältet automatiskt & desutom spara både pengar & liv ...

Hum.. kanke vore nått att uppfinna :wink:
av Rådlös
CarMan skrev: "kanske skulle få igång vanan att ta på sig bältet automatiskt".

Den vanan finns nog hos många. Jag har kommit på mig själv ett par gånger med att fumla med högerarmen bakom vänster kroppshalva för att dra på mig bältet när jag har satt mig på en trampcykel! :shock: :shock: :shock:

Jag tror vetenskapen kan beskriva betendet med att man tänker med ryggmärgen i stället.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Roligast med det här om bälte var när jag ligger på E4 mellan Uppsala och Tierp ungefär vid rastplats Tre ängar så ska jag ta på mig bältet efter ett kortare stopp blir lite förvånad när jag inte känner att bältet hänger där det ska då känner jag i låset för bältet och där sitter det. Va väl inte helt hundra på mig själv den dagen men fram till slutmålet kom jag i alla fall :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Körandes en Volvo av nyare årsmodell är det väl närmast omöjligt att bli bötfälld. Plinget går ju genom märg och ben... Så selen åker på direkt.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]