Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Det måste vara minst 10 meter före ett övergångsställe, cykelöverfart eller korsande cykelöverfart eller gångbana.

Alltså. 10 meter innan, 0 meter efter. inget annat :)
Dessa 10 meter mäts från vägmarkeringen. vid snö och annat skit som döljer de vita sträcken mäts det från vägmärket/skylten.
Förstod att den skulle komma! :lol: Ja, lite trångt e de väl. De värsta som inträffat är väl att man har fått ställa bilen ungefär en kilometer hemmifrån. Men jag bor på en gata som korsar till en större gata. Vid denna korsning är det ett övergångsställe. Då vet man ju hur nära man vågar parkera. Bara att hänga måttbandshaken på främre regskylten och trava iväg. :P
Precis. Det funkar ju som det e nu. Men det känns väl lite småskumt att parkera på gatan. *Viskar* Har nämligen inget larm. Ser ingen mening att köpa boendeparkeringstillstånd. Det är ju ändå gratis att parkera den tid jag parkerar där. Åker ju bilen till jobbet, så det blir trängselskatt istället.
va onödigt att bo i stan om du inte jobbar inom tullarna :D

måttband är bra att ha, sen är vi inte så exakta.. personligen skriver jag bara sånt som står max 5-6 meter ifrån (ansvarar INTE för någon annans handling).. man kan inte begära att folk har samma otroliga talang att stega 10 meter som en p-vakt :P vi har iofs lasermätare

glöm inte att du inte får stå närmare än 10 meter från en korsning också.. kostar också 900:- att synda
absolutjoxs skrev:va onödigt att bo i stan om du inte jobbar inom tullarna :D
Ja, jag vet. Men man får vara glad för det man får. När el-mopparna har kommit ner lite i pris blir det en sån... Tills vidare parkerar jag på gatan där det e gratis att stå mellan 17-09 vardagar samt gratis hela helgen. Och på jobbet parkerar jag ju också gratis. Men då e de ju trängselskattehelvetet då istället. Mellan 30-40 spänn om dan...
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 85

Det händer att kallstart spridaren börja[…]

Det ska jag göra, problemet dök dock upp[…]

https://youtu.be/YjOhje92HaA?si=PDBBmvHAiiiiDIKI […]

Backspeglar ändrar inställning

Hade samma problem på min V60. Volvo rekomme[…]