Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Martinmat
Hej!

Har ett par funderingar kring det där med personlig servicetekniker som volvo kör med. Kostar det ngt extra att ha en sådan? Har sökt info om detta men inte hittat ngt.
av Psyko
Martinmat skrev:Hej!

Har ett par funderingar kring det där med personlig servicetekniker som volvo kör med. Kostar det ngt extra att ha en sådan? Har sökt info om detta men inte hittat ngt.
Kostar inget extra. Hela tanken med det konceptet är att man som kund
ska ha en Personlig Mekaniker.
Konceptet förenklar en hel del saker i bilägandet

Det är ett kanonkoncept som tyvärr inte riktigt alla
hoppat på ännu men andelen Tekniker ökar för varje år i Sverige.
Användarvisningsbild
av Martinmat
Okej det lät ju kanon! Såg på Bilbolaget här i Östersund att de hade 3 pers. servictekn och bara 1 "vanlig" servicetekniker. Då jag kör Bi-fuel kanske man skulle luska vem av dem som har störst erfarenhet av att serva gas bilar.
Användarvisningsbild
av Nexus
jag lämnar bara min bil om den nu måste in till en viss personlig tekniker jag litar på.Prata direkt med personen innan och efter man lämnat bilen är mycket värt,någon nolla i kundmottagningen ger jag då inte mycket för :evil:
av -94 9000 2,3T cse
Ja, nog kostar och betalas det nånstans alltid. Jag behöver ingen personlig servicetekniker, jag behöver nån som kan skruva min bil utan att fuska. Personlig servicetekniker för 200 kunder... :roll:
av Psyko
-94 9000 2,3T cse skrev:Ja, nog kostar och betalas det nånstans alltid. Jag behöver ingen personlig servicetekniker, jag behöver nån som kan skruva min bil utan att fuska. Personlig servicetekniker för 200 kunder... :roll:
Du har inte fattat konceptet va............
av -94 9000 2,3T cse
Psyko skrev:
-94 9000 2,3T cse skrev:Ja, nog kostar och betalas det nånstans alltid. Jag behöver ingen personlig servicetekniker, jag behöver nån som kan skruva min bil utan att fuska. Personlig servicetekniker för 200 kunder... :roll:
Garv! :D Nä, jag har inte gjort det. Faktiskt. Införande av personlig servicetekniker är för mig ett underkännande av organisationen och/eller ännu en ett sätt att ta ut högre priser. För inte blir det billigare.

Fast det är säkert nånting fantastiskt med det hela som jag totalt missat, så upplys mig gärna.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Naturligtvis är det bättre att få prata direkt med mekanikern i stället för att gå via en kundmottagare, iaf om det är nåt mer än en enkel service.
Men å andra sidan ska din servicetekniker ta tre telefonsamtal och springa ut och ta en titt på två andra bilar under tiden han byter din kamrem. "Hmm, drog jag åt den där spännrullen?"
av Psyko
-94 9000 2,3T cse skrev:
Psyko skrev:
Garv! :D Nä, jag har inte gjort det. Faktiskt. Införande av personlig servicetekniker är för mig ett underkännande av organisationen och/eller ännu en ett sätt att ta ut högre priser. För inte blir det billigare.

Fast det är säkert nånting fantastiskt med det hela som jag totalt missat, så upplys mig gärna.
Hela grundtanken med Servicetekniker är ju att man skapar ett ömsesidigt förtroende mellan mekaniker och kund.
Serviceteknikern känner ett större ansvar mot sin kund eftersom kunden kommer kontakta honom/henne
personligen om någon är fel åtgärdat,skulle man fuska med jobbet får man själv stå för det när kunden upptäckt det o står framför en högröd i ansiktet och tokförbannad.
En Servicetekniker har mer koll på sakerna om bilen måste lämnas in flera ggr för samma fel då han/hon själv pratat med kunden från första början och dessutom har han/hon själv felsökt.
Det minskar risken för missförstånd eftersom man pratar med samma person som kommer jobba med bilen.
Det blir mer personligt att lämna in bilen till samma person år ut o år in,man lär känna varandra o vet hur vissa kunder vill ha vissa saker.

INGENTING blir dyrare för att ett Företag har Personliga Servicetekniker.

Enda jag ser som en nackdel är att ens Servicetekkniker plötsligt säger upp sig så man får
byta Servicetekniker :wink:

SE NU TILL ATT SKAFFA EN EGEN SERVICETEKNIKER !!!!! :lol:

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]