Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av buddha88
Nån som vet om Aktivbaslåda 12" e nåt o ha som lite extra knuff i systemet, 8":arna har redan steg i hatthyllan, men vill ha lite mer bas i bilen????????? Systemet ja kollat in e 500W bas med 125 wrms steg???
Användarvisningsbild
av torwald
Bas är ju aldrig fel. Själv kör jag med dubbla tolvor i skuffen.
Ibland kör jag med öronproppar och drar på till illamåendet blir så illa att jag måsta parkera och vila en stund :)
Användarvisningsbild
av buddha88
torwald skrev:Bas är ju aldrig fel. Själv kör jag med dubbla tolvor i skuffen.
Ibland kör jag med öronproppar och drar på till illamåendet blir så illa att jag måsta parkera och vila en stund :)
trevligt att d låter mycket men d e inte så mycket ja e ute efter, bara lite mer tryck i bilen o undrar då om just en 12" aktiv låda e nåt o ha
Användarvisningsbild
av Variosboy
Utan information om märke och modell på den aktiva lådan så är din fråga omöjlig att svara på dessvärre..
Användarvisningsbild
av cybermunk
musiksmak kan vara bra att veta då detta kan ge en hint om vad du ska tänka på i hz
Användarvisningsbild
av Variosboy
köp inte!
Det är mitt tips, köper du något med kvalitet i istället så kommer en bra 8":are spela skiten ur den där 12":aren.
Vet inte vad du får betala för mds-lådan, men om du anger vad du kan tänka dig att betala för steg, låda å element så kan vi allt hjälpa dig att hitta bra grejer som du blir nöjd med!
Användarvisningsbild
av buddha88
Variosboy skrev:köp inte!
Det är mitt tips, köper du något med kvalitet i istället så kommer en bra 8":are spela skiten ur den där 12":aren.
Vet inte vad du får betala för mds-lådan, men om du anger vad du kan tänka dig att betala för steg, låda å element så kan vi allt hjälpa dig att hitta bra grejer som du blir nöjd med!
MDS lådan går på ca: 1600 :- kan tänka mig lägga ut 2-3000 :-, behöver inte va så man ska hålla för örona inne o utanför bilen, men att man får lite mer bas, sitter 2 st 8" i hatthyllan som e 3 vägs högtalare o e kopplade te ett steg på 180wrms per kanal, hoppas ni har lite tips på grejer o vart man kan få tag påt

Tack för svar // Krille
Användarvisningsbild
av Mini_ice
torwald skrev:Bas är ju aldrig fel. Själv kör jag med dubbla tolvor i skuffen.
Är detta verkligen nödvändigt?? känns som det finns för mycket bas i denna bil :P

Man kan få en enkel 10" alt en dubbel 10" att låta fruktansvärt bra och få ner låd volymen om det är en liten låda du är ute efter.. Tänk bara på vilken musik du ska spela.. Vill du ha dunket köp högtalare med fatboyupphängning, snabba slag och hetsig musik, skippa dess och kolla på basar med mindre slagläng.. Finns många val, men tänk efter vad du själv vill ha...

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]