Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
är det inte mycket det tar i så kan ju lösningen annars vara en större begränsare. Jag åkte på att byta då jag böt ifrån 15" till 17" hjulen.
av nevyn
Jag har samma "problem", har 17" från fabrik, nu 18" dock fortfarande 225 bredd (bredare fälg tror jag) och det tar i lite grann, men bara vänsterhjulet o bara när man svänger höger.
av Volvo_S60
DJ skrev:Men varför ska du ha Michelin?

Har haft tre uppsättningar Michelin de senaste 5-6 åren och varit missnöjd med alla dem.

Jag satsar hellre på däckmärken som är på väg uppåt, och verkligen måste anstränga sig för att komma in och ta en del av marknaden, de brukar leverera bra grejer till bra pris enligt min erfarenhet.

Behöver väl inte tvunget vara Michelin. Har själv kört med Goodyear, Continental och tycker väl inte det är någon fel på dom heller. Däremot tyckte jag Kumho suger med tanke på ljudnivån.
av Teemu
dom Nokia däck jag testat har varit riktigt behagliga i ljudnivå...
av matzen10
Teemu skrev:dom Nokia däck jag testat har varit riktigt behagliga i ljudnivå...
För att inte tala om Semperit..

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av ER
Dom GoodYear Eagle F1 215/40-17" jag hade på förra bilen var rena skiten, 1,5 sommar sen var dom "slut" med under 3mm kvar. Avon i samma dim. och Hankook i 225/45-17" nästan lika illa där trotts rätt däcktryck. Finns det inga bra 225/45-17" som håller längre?
av nevyn
Pirelli, men de är hårda som fan... Åtminstone de jag haft...
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]