- fre 02 okt 2009, 19:42
du kan inte låsa bilen med någon dörr öppen (eller är bakluckan undantagen från detta, måste prova)
du kan inte låsa med fjärr, när nyckeln är i tänningslåset går inte (men knapparna på dörrarna funkar)
ganska osanorligt att man parkerar bilen, tar ur nyckeln ur tänningslåset, lägger den i jackan, lämnar jackan i bilen & stänger dörren & sen samtidigt som detta osanorlika händer så låser barnet dörren av mistag. vist kan det teoritiskt hända (men det är ju heller inte omöjligt att forsera et fönseter, eller hämta reservnyngeln)
om man är så här orolig spm förelder, så kan man ha en reservnyckel i plånbokens myntfack
Halvmas skrev:jag ska läsa alla inlägg snart, om jag hinner, men måste svara innan jag lästigenom.CarMan skrev:vist går bilar i baklås, men det är extremt ovanligt, o när det händer så är det oftast en låskista som struler, inte alla bilens låskistor.Ett scenario som inträffar ibland är följande.
att låsa in en bilnycke är inte enkelt med dagensbilar, så det behöver man inte vara orolig för.
sen så har ju de fläsra volvo asistans idag, så det är bara att ringa så bergar dom bilen & du får en hyrbil, bra mycke smartare än att själv betala en ruta & saneringen (det är ett rent skitgör att få bort allt glas)
jag har jobbat i branchen i 15 år, o aldrig har jag behövt panga en ruta för att komma in i en bil (kan inte ens komma på att jag fått in nån bil där ägaren gjort det heller)
enda argumentet för att köpa härdat glas är att det är biligare...
Föraren låser upp bilen med fjärren, öppnar bakluckan och lastar in allt som den bär på. I samma veva som allt lagts in har personen kommit åt låsknappen av misstag och då denne drar igen bakluckan är bilen låst med nycklarna i. Ett annat är att det lilla barnet kommer åt låsaknappen när det sitter i bilen och sedan inte förstår eller kan öppna bilen igen. Om då jackan med nycklarna befinner sig i bilen så är man tyvärr utelåst. I de fall när nyckeln sitter i tändningslåset så är det lättare att öppna bilen eftersom du har fler möjligheter att öppna bilen då. Detsamma gäller även för det instängda barnet så klart. Att försöka prata genom rutan på en bil är inte lätt ska du veta. Fråga vilken bilbärgare som helst.
du kan inte låsa bilen med någon dörr öppen (eller är bakluckan undantagen från detta, måste prova)
du kan inte låsa med fjärr, när nyckeln är i tänningslåset går inte (men knapparna på dörrarna funkar)
ganska osanorligt att man parkerar bilen, tar ur nyckeln ur tänningslåset, lägger den i jackan, lämnar jackan i bilen & stänger dörren & sen samtidigt som detta osanorlika händer så låser barnet dörren av mistag. vist kan det teoritiskt hända (men det är ju heller inte omöjligt att forsera et fönseter, eller hämta reservnyngeln)
om man är så här orolig spm förelder, så kan man ha en reservnyckel i plånbokens myntfack
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.