Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengt.th
Nyss köpt en V70 R -04 med RTI med tv.
Tv'n är analog?! Vilket gör att det enda programmet är "Myrornas krig".
Kan man göra om den till fungerande digital mottagare?

BengtT
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har inte orkat göra det på min, ännu då det är så sellan jag är i behov av att titta på TV när jag åker. men det borde gå att göra på samma sätt som du gör för att konvertara en vanlig vardagsrums TV från at visa myrornaskrig till att bli en digital tv.
Användarvisningsbild
av Gatekeeper
Skall tydligen vara ett riktigt bökigt mixtrande för att få det att fungera. Det finns dock en pryl som kallas IMIV från http://www.imiv.ca/cms/ som gör det betydligt enklare. Har själv funderat på den, men har inte haft så akut behov.
Användarvisningsbild
av CarMan
vad är det som kan strula?
presis som hemma så behövs en boxer imellan antenn & tvmodul
Användarvisningsbild
av CarMan
jag är helt övertygad om att det funkar lika bra med en sånhär
http://www.blocket.se/hela_sverige/ljud ... s&w=3&sp=1

den säts ju på antenkabeln, hur har ni täkt att koppla in "era" mojenger
Användarvisningsbild
av Brainy
En normal digitalbox Carman kräver ju att du sen kopplar dig via scart mot skärmen.
Däremot så finns det "boxar" som både går på 12v och kopplas på en vanlig antennsladd och som sen går vidare som vanlig antennsladd.
Denna konverter signalen på ett antal förvalda kanaler till analog så du sen kan titta som "vanligt" på tv'n i bilen.

Vet att jag länkat till denna pryl i tidigare trådar i ämnet på forumet.

/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
möjligt att det fins boxrar som kan delaut flera kanaler analogt. & ja många billiga boxrar kan bara köras via scart. men det fins gott om boxrar som sänder en analog signal, sen byter du kanal på boxern, prsis som om den vore koplad via scart. inte alls en sällsynt sak (sagem har på de flästa modeller)

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]