Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vaim
Jag har en orginalmonterad navigator med dvd-läsare.
Orginalkarta från 01. Jag "fixade" en från 08 och brände den uppdaterade gpsen och kartan fungerade bra.
Sen fick jag tag i en nyare karta som jag brände och testade men den fungerade inte. Och nu fungerar inte den andra backupen heller. Den gamla orginalskivan fungerar fortfarande men det är lögn att få igång den brända.

Är det linsen som börjar ge sig? Men konstigt att den fungerade fint sen bara vägrar den att köra den brända och att orginalskivan fungerar bra.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
När man pratar om brända skivor så sägs det att lasern får arbeta mer och sen vad det kan göra vet jag fakrtiskt inte men låter mysko. prova att bränna ett till exemplar av den gammla skivan kanske???
av vaim
Jag har provat fler versioner och ca 5 brända skivor men får inte igång någon. Men som sagt det konstiga är att den ena fungerade felfritt tills jag testade en ny.
av jimjam
Hej. Jag måste fråga om det verkligen är DVD till din RTI-01?
Som jag vet är ver 00-01 cd varianten.
DVD kom på 02 mod, men jag kanske har fel?

Dom tidigare ver hade problem med att läsa skivorna. Min enhet är bytt -02.

//Jimjam
Användarvisningsbild
av CarMan
är det en MY01 så är det 6-skivors CD-växlare
men är det MY02 då är det DVD läsare.

skipa halt allt jävla Eu tjafs om att bilen är den årsmodell den blir utagen, prata istället vilken modellår bilen har, så blir det inte fel nångång...
av KuWa
Jag hade problem med min S60-04 att den slutade läsa brända DVD-skivor.. Orginalskivan var inga problem att läsa.
Jag tor ut min DVD-spelare och plockade isär den och gjorde rent laserdioden, så fungerade den igen. Vad jag har läst mig till är det långt ifrån alla DVD-spelare som fungerar efter en sådan operation, men det är kanske värt att testa.
av API
Tydligen så spelar det roll vilken typ av DVD skiva man använder, plus eller minus DVD kan göra skillnad, olika fabrikat med.
På Playstation kan man paja lasern eftersom den är inställd på Sonys PSP skivor som är "tjockare" (eller om det nu vara tunnare), kör man sen vissa brännbara DVD skivor så pajar man lasern då den överhettas.

Kan ju vara samma sak här.
Prova dock med lite olika fabrikat på skivor och både plus och minus DVD och se om det hjälper.

Sen när du är klar och hittat felet så kan du ju skicka ett par skivor till mig så jag kan stoppa in dom i min T5-01 !!
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]