Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förresten. Är det nån som plockat sönder en torkarmotor? Ja menar det kan ju inte vara raketvetenskap direkt. Kanske fixbart?

/Håkan
Tyvärr måste jag erkänna att jag farit med falska erbjudanden här...det verkar som om mina torkarmotorer har slängts i senaste garagerensningen. :( Ledsen att jag givit er falska förhoppningar.

Mvh
/Fred
hakank skrev:Förresten. Är det nån som plockat sönder en torkarmotor? Ja menar det kan ju inte vara raketvetenskap direkt. Kanske fixbart?

/Håkan
Jag plockade itu min motor och det är inget avancerat egentligen, var bara väldigt noga med att kolla hur kugghjulen ligger för dom snurrar inte "runt runt" utan dom vänder håll och går fram och tillbaka. Får man då inte stoppklackarna rätt så funkar det inte sedan.
På min var det mororn som var slut, kopplade 12 volt direkt på den och den orkade knappt runt ens utan belastning.
>>orkade knappt runt
då finns det väl hopp om en reparation?
Jag mener, motorn är inte helt död.
kanske det inte kan separeras, jag vet inte det.

Det kan vara en del av elektroniken som drar ström till marken/stel/ground
(Jag tror att de har en överbelastning-mekanism, för att göra just det)

Det verkar vara ett vanligt problem, så det skulle vara häftigt om man kunde hitta en lösning 8)
gsx550 skrev:Jag har inte hittat nån ny motor än. Måste fixa det innan jag ska besiktiga.
Någon som vet vad Volvo tar för en ny motor?
Besiktningen kräver inte strålkastartorkare... :D

Mvh
/Fred
Fred skrev:
gsx550 skrev:Jag har inte hittat nån ny motor än. Måste fixa det innan jag ska besiktiga.
Någon som vet vad Volvo tar för en ny motor?
Besiktningen kräver inte strålkastartorkare... :D

Mvh
/Fred
Om man har xenon måste man antingen ha fungerande strålkastartorkare eller högtrycksspolning.
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]