I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av kajalfred
Hej alla, har tänkt att trimma min nya V70 2.4D 175hp och står inför valet av BSR,s ppc och polestar (volvos eget allternativ), har någon här erfarenhet av någon nämnda företag dela med dig av din erfarenhet och kontra för och nackdelar. M.V.H Kajalfred
Användarvisningsbild
av Brainy
Fördelen med polestar är väl att det ska gå att regbesikta med mjukvaran och få chippningen "laglig" samt att garantin väl fortfarande ligger kvar hos volvo iom att det verkar vara en ny bil. I annat fall så tror jag det är hugget som stucket vilket du väljer av de ovan nämnda alternativen.

Jag antar även att det är V70 II vi pratar om, vill du att jag ska flytta tråden till den kategorin eller motorrenovering och trimning. Det lär vara mest "trafik" i den förstnämnda och jag är generös idag så du får välja själv ;-)
av S.t.r.a.n.D
Brainy skrev:Fördelen med polestar är väl att det ska gå att regbesikta med mjukvaran och få chippningen "laglig" samt att garantin väl fortfarande ligger kvar hos volvo iom att det verkar vara en ny bil. I annat fall så tror jag det är hugget som stucket vilket du väljer av de ovan nämnda alternativen.

Jag antar även att det är V70 II vi pratar om, vill du att jag ska flytta tråden till den kategorin eller motorrenovering och trimning. Det lär vara mest "trafik" i den förstnämnda och jag är generös idag så du får välja själv ;-)
Det är en grym fördel att garantin fortfarande gäller om du har en ny kärra. Annars är det ju många som chippas dagen garantin går ut. :)

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]