Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har jag gjort en dålig affär?

Absolut - du har betalat på tok för mycket.
9
41%
Nej - bilia är skitbra och det är trygg och bra affär.
13
59%
av NCR
ateist75 skrev:
DJ skrev:Om det är samma garanti som på Rejmes är den inte så bra som det först låter.

Du måste ha Volvia-försäkring =dyrt. Nästan dubbelt mot länsförsäkringar.

Min 12-månaders garanti tog slut efter drygt 3 månader då den gällde i max 1200 mil visade det sig...

Men jag fick en massa nytt i framvagnen för den i alla fall. Bilen lät illa vid leverans trots att den var "genomgången".
Volvia var billigast för mig (V70N T5). 6000SEK/år och jämfört med det sämsta alternativet (IF) som ville ha 13000SEK så är det riktigt billigt. Resterande bolag var 1000-2000SEK dyrare än Volvia
En intressant grej är att IF äger Volvia sen några år...
Användarvisningsbild
av ateist75
NCR skrev:
ateist75 skrev:
DJ skrev:Om det är samma garanti som på Rejmes är den inte så bra som det först låter.

Du måste ha Volvia-försäkring =dyrt. Nästan dubbelt mot länsförsäkringar.

Min 12-månaders garanti tog slut efter drygt 3 månader då den gällde i max 1200 mil visade det sig...

Men jag fick en massa nytt i framvagnen för den i alla fall. Bilen lät illa vid leverans trots att den var "genomgången".
Volvia var billigast för mig (V70N T5). 6000SEK/år och jämfört med det sämsta alternativet (IF) som ville ha 13000SEK så är det riktigt billigt. Resterande bolag var 1000-2000SEK dyrare än Volvia
En intressant grej är att IF äger Volvia sen några år...
Ja då är det ännu märkligare. Fast även om dom äger Volvia så har dom olika klientel, Det är en fråga om vilken policy dom har gissar jag på.
av jworld
Danneman skrev:kan ju kolla här så ser du om du gjort ett bra köp lr inte :

http://www.bilpriser.se/

Det är ju liiiite vägledande iaf :)
Angående bilpriser.se så är jag lite konfunderad....

Lekte lite med miltalet....allt annat var identiskt...
mellan "default" 4500 mil och sedan 17500 mil...
Skilde 50.000 kr vid köp hos bilhandlare....

Förstår inte att miltalen verkligen spelar så stor roll, när den är fullt servad...

En gammal arbetskamrat till mig har en Volvo 965 som gått 116.000 mil...
Hans fru har ett taxi-åkeri...
Växellådan bytt 2ggr plus en massa annat... men den rullar... och bra dessutom..
av nevyn
Ja du, den bilen får man ju betala nåra hundra tusen för att bli av med haha... :lol:
av NCR
nevyn skrev:Ja du, den bilen får man ju betala nåra hundra tusen för att bli av med haha... :lol:
:lol: :lol:
Användarvisningsbild
av kez_style
wow 116 000 mil med samma motor? WOW
Användarvisningsbild
av DJ
jworld skrev: Förstår inte att miltalen verkligen spelar så stor roll, när den är fullt servad...
Precis, man får mycket bil för pengarna när man köper en nyare bil som rullat långt.

Priset har sjunkigt rejält och ofta har många standard-slitdelar redan bytts.

Jag tycker det verkar som att åldern har större inverkan på bilen än vad milen har.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]