Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sensonic
Med tanke på hur vanligt det är med problem på virvelspjäll på Volvo, Saab och diverse andra dieselbilar, är det någon som vet hur det är med konstruktionen på Volvos nya generation dieselmotorer?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hade en "diesel-10:a" inne idag och tittade lite snabbt, och det sitter ingen ställmotor där den satt på den gamla iaf. Jag får läsa på lite...
Däremot gott om felkoder och blinkande lampor innan den ens har gått 50 mil...

Förresten, om vi pratar V70 JN så ska jag nog flytta tråden!
Användarvisningsbild
av CarMan
fins inget virvelspjäll på någon av dieslarna på 2010 årsmodell
av v70diesel06
[quote="Sparkz"]Hade en "diesel-10:a" inne idag och tittade lite snabbt, och det sitter ingen ställmotor där den satt på den gamla iaf. Jag får läsa på lite...
Däremot gott om felkoder och blinkande lampor innan den ens har gått 50 mil...

Aj då..vad säger vi som gillar Volvo om det?Jag visste och vet numera som ägare av en 06 diesel att det är för mycket elektronik och för lite kunnande på konstruktionsavdelningen!!optimister som tror elstyrning till allt är världens frälsning,ammatörer.felkoder efter 50 mil,måste ge fler än mig huvudvärk...
Användarvisningsbild
av CarMan
deta har inte med ämnet o göra o är bara tråkigt o helt onödigt att läsa.

som svar kan jag säga att om du tycker det är för mycke elektronik till motorstyrningen så ska du defenetivt börja cyckla !!!

utan elektroniken så klarar bilen inte dagans höga avgaskrav, så det är bara att välja, ska det finnas en motor, eller ska det inte finnas en motor?

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]