Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:Har Fiat boigas bilar. det viste jeg inte.
Då dom kör mäst på LPG i eropa så trode jag inte att fiat bygde CNG bilar.
Jodå, Fiat Punto finns med gasdrift, finns några här istan som jag tror kommunen har, typ LAH eller nåt.
Användarvisningsbild
av CarMan
DJ skrev:Hela Europa är ju fullt av CNG!

Man kan få vilken bil som helst konverterad för 1200 -3000 €, inkl TÜV, i tyskland.

En av de stora tillverkarna av CNG-utrustning för bilar är Tartarini i just Italien.
Jag sa inte att det inte fanns, men det är vanligare med LPG i europa
Användarvisningsbild
av 58
Här finns en lista på alla miljöbilar man kan köpa i sverige.
http://www.miljofordon.se/
Användarvisningsbild
av DJ
Volvos problem började någon gång runt årsmodell 2002, då de bytte vissa CNG-komponenter i bilarna.
Användarvisningsbild
av 58
Här i stan finns det lite alla mojliga bastarder som tekniska verken själva byggt om, dels så har man konverterat en Skoda Octavia, genom att höja golvet i skuffen en decimeter har man lyckats behålla orginal bensintank, mycket prisvärd med tanke på vad en V70 Bi-fuel kostar.Jag tror pristilägget blir runt 30000:-
Användarvisningsbild
av DJ
58 skrev:Här i stan finns det lite alla mojliga bastarder som tekniska verken själva byggt om, dels så har man konverterat en Skoda Octavia, genom att höja golvet i skuffen en decimeter har man lyckats behålla orginal bensintank, mycket prisvärd med tanke på vad en V70 Bi-fuel kostar.Jag tror pristilägget blir runt 30000:-
Bastarder??

Det är ju kanon att några bilimportörer är med på noterna och låter sig konverteras(skoda, renault, opel)

Attans synd att det ska krävas generalagantens godkännande för att bygga om i Sverige. Det är bättre i Tyskland där det bara är att bygga om och TÜV-besiktiga, oavsett vad biltillverkaren tycker.
Användarvisningsbild
av CarMan
Dom ombyggda bilar jag sett har inte i närheten an den fina instalaton som V70N har.
kanske kostar att ha en bra lösning?
Användarvisningsbild
av CarMan
DJ skrev:Volvos problem började någon gång runt årsmodell 2002, då de bytte vissa CNG-komponenter i bilarna.
Vist, men dessa bilar har ju åtgärdats på en kanpanj, har ni verkligen problem med bilar som har åtgärdats? & har man verkligen satt i tryck givare med rätt datumstämpel i dessa bilar?
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:
DJ skrev:Volvos problem började någon gång runt årsmodell 2002, då de bytte vissa CNG-komponenter i bilarna.
Vist, men dessa bilar har ju åtgärdats på en kanpanj, har ni verkligen problem med bilar som har åtgärdats? & har man verkligen satt i tryck givare med rätt datumstämpel i dessa bilar?
Jo,det är det som är det lustiga, vissa bilar vill iallafall inte gå ordentligt, men felen kommer och går, bilen kan funka klockrent i två veckor och så strular det i två dagar och sen går det igen.Dom äldsta bilarna vi har verkar volvo ha gett upp hoppet om, dom går när dom går, däremot så har man som jag sa tidigare gjort en åtgärd på -03or och senare och det verkar faktiskt som att man har löst problemet efter många om och men, dom flesta bilarna av senare modell verkar funka nu.
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:Dom ombyggda bilar jag sett har inte i närheten an den fina instalaton som V70N har.
kanske kostar att ha en bra lösning?
Det blir ju aldrig samma sak att bygga om något som att konstruera det från grunden, men många ombyggda bilar är så bra gjorda att man inte ser det förrän man börjar rota under skalet på dom, dessutom så har jag inte hört att det har krånglat en bråkdel av vad Volvos "fina installation" har gjort.

Jag har också graderad laddtrycksmätare[…]

Generellt erbjuder Volvo tillbehör som de ans[…]

Solenoid b4b

Tidigare PV hade mm gänga på vissa dela[…]

Farthållare 945

Glödtrådsvarnaren i sig har inget med f[…]