Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bobcat
javascript:emoticon(':(')Har fått ett lustig ljud när jag svänger vänster,det låter precis som att däcket skulle skrapa emot innerskärmen av plast men har kollat och det finns inga skrapmärken där ,kan det vara så att stötdämparen på höger sida börjar bli sliten ?
av Arne
kolla framhjulslagret.
Användarvisningsbild
av bobcat
Tack för tipset Arne , men det låter inte som ett vanligt lager ljud , man kan likna det med ett slitet gummi i stötdämparna bak det liksom [knackar ] om du för står liknelsen . Brukar inte ett lager som är slitet mera ha ett morrande ljud ?
av driverx
jag vet exakt vad du menar! jag har också precis samma oljud i min 740! vore tacksam om någon kunde säga var felet kan ligga
Användarvisningsbild
av bobcat
Tja alla.

Har fixat felet det var beläggen som var slut på höger fram , ett skit fel alltså men så är det när man inte har tillgång till garage utan måste skruva ute . Vill tacka alla som har engagerat sig för att lösa problemet.

Lyssna gärna på klippet! Någon so[…]

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]

Startproblem V70

Hej! Jag har en Volvo v70 -10 D5 som har gåt[…]

Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]