Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _zigge_
Hej alla..

Min parkeringsvärmare startar inte..
Jag ställer den på 06,30 på morgonen. tempen är -2 grader.
När jag kommer till bilen vid ca 06,55 så är det knäpp tyst och ingen värme.. Vad kan det bero på? När jag sätter på den direkt när jag sitter i bilen så brukar det börja surra. Men nu går inte änns det.. Det står "Direktvärmare På" någon sek sen så blinkar "på" 1 gång sen står det "av"..

Kan den känna av ute tempen och skita i att gå på eller om batteriet är dåligt eller något?

Hjälp..
av J.F.S
Jag gissar på 3 misslyckade startförsök.

Varför den inte startar kan vara att den är smutsig, stiftet är kasst, flamvakten har löst ut, fläkthjulet har släppt. Dåligt batteri och låg bränslenivå kan också hindra värmaren från att starta. Kollat säkringen? Finns säkert fler orsaker.

Min startar inte heller på timer och läser jag ur felkoderna så har jag tre misslyckade försök. Jag kan starta den manuellt men det tar en stund.

Så här gör jag:
Väljer Direktstart värmare: PÅ
Den går och stannar 3ggr
Väljer direktstart värmare: PÅ
Den går oftast tills jag stänger av den/bilen är varm

Jag ska riva ner min i helgen för översyn.

Min gamla tråd:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=33413

EDIT: Se även denna: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 22&t=44774
av AndreasGLT
Hade samma problem.
Lämnade in den på volvo och det var 3 misslyckade startförsok som gjorde det. Tog bort koderna och den fungerade ett tag. Sen slutade den och nu vart det volvo igen. Det var spridaren som bränt sönder. 2100:- fattigare vart jag men nu fungerar den.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]

Hjullagerproblemer

Lossar man länkarmen eller tar loss styrspind[…]

Doktorns 945 ltt -97

Aha, okej! Ja för annars går gängo[…]