Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har just haft inne min bil på service. På Bilia anmärkte jag på dålig luft i kupén, vilket de fixade utmärkt. Men högljudd servostyrning samt kvittrande fläkt kallade de för "funktionsljud". Till saken hör ju att Bilia får 1000 kr av Volvo men inte ens orkar titta på om servon läcker. Bara en kort provtur (5 min).

Så jag lånade två andra likadana bilar, båda var tysta. Sen åkte jag till Upplands Motor:
- fläkten byter vi, ingen tvekan om att det är den som låter
- finns serviceåtgärd för servon, det är fixat

Samma sak gällde tidigare PDC:n som funkade dåligt (fördröjning av ljudsignal fram), där Bilia sa "det ska va så", sen åkte jag till konkurrenten som omedelbart laddade ned en ny mjukvara och på köpet fick jag displayvisning...

Varför är man så lat att man inte ens orkar kolla om det finns åtgärd i datorn? Det rör sig ju liksom inte om svårdefinierade fel.

PH
Som jag skrivit tidigare: "Fat and happy"-sjukan. Bilia blev så stora och levde på tjänstebilskunder som inte bryr sig att de helt glömt bort att varje kund är en viktig kund. Nu rasar Bilias och Volvos kundförtroende men gamla vanor är svåra att bryta. Det skulle nog vara bra om Volvo PV gjorde samma sak som VAG´s ledning gjorde för några år sedan: ta fram stora sopen och rensa ut lite bland mellanchefspositionerna för att få in nytt kompetent folk som inser att det faktiskt är kunderna som gör att det kommer in pengar till företaget.

Personligen vänder jag mig bara i nödfall till Bilia, alla andra alternativ testas först.

Mvh
/Fred
Tyvärr kan jag bara hålla med... Lämnade in bilen i morse på verkstad för mjukvaru uppgradering samt justering halvljus.. kl 8 lämnade jag in bilen.. 08:15 ringer de och säger att den är klar och kalaset hamnade på 1900:- så nog är det dyrt med bilia...
Som Fred skriver."Bilia blev så stora och levde på tjänstebilskunder som inte bryr sig att de helt glömt bort att varje kund är en viktig kund. "
Visst vore det väl vettigt om reparationer och onödiga servicekostnader lades på Förmånsvärdet Då skulle dom med tjänstebilar o företagsbilar helt plötsligt bli liite mera intresserade av vad Bilia fakturerar de olika bilarna och vi med egna bilar skulle få hjälp med kostnadskontroll. Bilia skulle då rätt snabbt få sparka de värsta bedragarna på verkstadsgolvet, för bedragare är vad dom är.
Freddie
Upplands motor är dessutom 25% billigare vid service än Bilia och dessutom får man en nytvättad bil på köpet. Undrar varför man slutat åka till Bilia? Haga Norra är en mardröm för privatbilister... Fick ta med både Chefen för hela Haga Norra och verstadschefen för skadeverkstaden för att felen som gjorts vid skadereparation skulle åtgärdas. (Lack som runnit vid lack av ny huv mm.).

Annars är själv bäste dräng.
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]