Tomas88 skrev:Synd att det inte var lite längre till skogen. För mittenlampan ser ut att kunna lysa bra mycket längre. :)
Kommer nog satsa på Osram Nightbreaker 90% plus nästa lampbyte i halvljuset. På helljus har jag ju xenon.
Ja, den lyser ganska så rejält mycket längre

Tror jag kan ha några bilder här i forumet om jag inte minns fel. Publicerade för något år sedan. Där ser man längden lite bättre. Även om det blir betydligt mörkare på bilden än i verkligheten.
När jag åkte upp till Lappland i helgen hade jag med mig en kamrat på passagerarsidan. Körde först med bara helljusen på...och fick kommentaren att han tyckte det var bra ljus i bilen. (Osram 90 plus).
När jag sedan smällde på extraljusen också (3 stycken luminator xenon) så började min medpassagerare helt spontant att skratta. "Det var det sjukaste!" var hans spontana kommentar. Men efter ett tag vänjer man sig. Och de kommer bara till sin fulla rätt på riktigt mörka vägar med total avsaknad av reflexer eller ens vägpinnar.
Kom ikapp en bil som vi undrade varför han bara körde med halvljusen på...det var nästan kolmörkt framför bilen. När vi äntligen lyckades ta oss om förvånades vi över att se tre stora runda extralljus lysandes i fronten....det var alltså inte halvljusbild, utan vi hade bara blivit vana vid xenonljusen.
Du kan väl berätta vad du själv tyckte om ljusen när du bytt ut dem....såg inte vilken årsmodell och vilken typ av reflektor samt lampa du har idag, men kanske även våga sig på en före- och efterbild?