Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Tänkte köpa lite fjädrar å dämpare med tillbehör.
Köper jag lite på skruvat och lite på Biltema så spar jag några små hundringar (måste ändå till Biltema å köpa lite andra verktyg).

Men då skulle jag vilja ha era åsikter om kvalité m.m om man jämför Skruvat.se och Biltema? Typ tex Fjäderbenslager ...
Användarvisningsbild
av buddha88
Sånt som fjädrar/stötdämpare e d sak samma vilket av dom du köper ifrån, säkert samma prylar, men bromsskivor/klotsar e bättre o köpa från skruvat
av Arnold
buddha88 skrev:Sånt som fjädrar/stötdämpare e d sak samma vilket av dom du köper ifrån, säkert samma prylar, men bromsskivor/klotsar e bättre o köpa från skruvat

Jag har tidigare läst på forumet att det finns de som tycker att Biltemas bromsklossar är för hårda. Men vad skulle skilja på bromsskivorna?
Användarvisningsbild
av buddha88
olson skrev:
buddha88 skrev:bromsskivor/klotsar e bättre o köpa från skruvat
Därför att... :|
för att klotsarna e så hårda på biltema o skivorna håller inte samma klass, iaf dom ja har provat, så skruvat e bättre på just dom iaf
Användarvisningsbild
av buddha88
Arnold skrev:
buddha88 skrev:Sånt som fjädrar/stötdämpare e d sak samma vilket av dom du köper ifrån, säkert samma prylar, men bromsskivor/klotsar e bättre o köpa från skruvat

Jag har tidigare läst på forumet att det finns de som tycker att Biltemas bromsklossar är för hårda. Men vad skulle skilja på bromsskivorna?
skivorna tycker inte ja är lika bra, iaf dom ja testat, men kan ha vart nåt skit ex just på dom me, men ja skulle ta skruvat på just bromsar
av magnusd
...och ni glömmer väl inte att man som medlem på jagrullar.se har 10% rabatt hos Skruvat.se
Ber om ursäkt för lån av tråd, men var hittar jag "Företagserbjudanden"?
av Arnold
Nä webmaster, det ska vi lägga på minnet.

På vilket sätt håller Biltemas bromsskivor sämre kvalitet? Hur visar det sig? Blir det fort spår på bromsytan eller...
Användarvisningsbild
av buddha88
Arnold skrev:Nä webmaster, det ska vi lägga på minnet.

På vilket sätt håller Biltemas bromsskivor sämre kvalitet? Hur visar det sig? Blir det fort spår på bromsytan eller...
själv tycker ja att d blir mer spår o djupare spår än vanligt, o så får man ju rabatt me på skruvat.se me, bara d e ju värt lite :D
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]