Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Exakt, tanken är ju att försöka hitta ett par så billiga så möjligt. Helst helt utan däck.

Då kan man ju ta dom i vinter och fixa med lack och så. Sen till nästa sommar så köper man däck, och då lite bredare bak.

/Ticken
Uppdatering.

Som sagt, brukis och rödljusräser va det sagt. Så jag och eccy243 tog och satte lite planer i verket.
Det blev ett 3" från turbon och bakåt med två dämpare. Klart att det mullrar lite kaxigt men egentligen vill jag att bilen ska vara anonym.. Och jag undrar hur anonym den är egenligen när den låter som en rallybil och dumpar skithögt såfort man släpper gasen, men som sagt.
Rödljusräser.

Nudå, bilder var det. Kommentera lite!

Ett orginalavgassystem som gjort sitt..
Bild

Det nya 3" systemet. Halvsatsen är beg men i mycket bra skick. Kommer från min förra 940. Främre delen är nytt. Ingen kisse!
Bild

Lite före och efter..
Bild
Bild

3" va det här!
Bild

3" avloppsrör kommer på plats!
Bild

Sådär! Perfekt. Den stora vita fläcken på turbon är en helt annan historia, och det är inte som ni tror! Det har inget med upphettsning att göra!
Bild

Bjuder på två extra bilder som jag tog samma kväll som vi höll på!

Bild
Bild

/Ticken
Achtung motronic :lol:

Ser ju prima ut :twisted: Märks det nåt ökat drag eller var det mest för att få lite maffigare ljud? :) Säger väl sig självt att ökat flöde alltid är bra förstås, men jag vet ju inte hurpass underdimensionerat orginal var från början.

Jag ser att ni har ordentlig billyft och så, är det nån hyrverkstad eller har ni sånt till hands privat? :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 24

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]