Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

LYCKLIG :-DD

Var ner i garaget nu på förmiddagen med lack rengöring, polish och vax. Fick bort allting! Var ingen avskavd lack på min bil utan endast svart och vit färg från den andra bilen, så nu är den som ny igen! Jag som var redo att fara in på ditec på måndag för att få en kostnadsförslag, ibland ska man ha tur :D
Nej klart man inte ska juga wissel
Jag sa bara vad man KAN göra.
Jag pratade med Volvia o dom ville ha en polisanmälan. Ja varför inte mig stör det inte o vittnen finns på hur bilen var innan allt hände o hur bilen såg ut dagen efter vi skulle köra iväg med den.

Till TS . Skönt att du fick bort allt då slipper man blanda in försäkringar.
tänkte kolla med er som skriver på denna tråd och verkar vara så insatta i detta.
Var ca en månad sen när jag var på sthlms derbyt i fotboll mellan DIF-HIF så skrev dom "DIF hora" drog nyckeln över motorhuv,sidor,tak med andra ord typ hela bilen förutom bagageluckan och bakdörrarna. Orkar egentligen inte bry mig då det är en 15 år gammal bil och vill inte ha förhöjd försäkringspremie som jag hört att man får när man utnyttjar försäkringen. Har Volvia och helförsäkring. Läste till mig på deras hemsida att det är 3000 kr. Men min två frågor, lackerar dom hela bilen vid eventuell anmälan(vill inte ha nyasskillnader) och kommer min premie höjas?!

tacksam för svar.
Förhöjd premie kan du inte drabbas när det är vagnskada. Det sker bara om du är vållande, dvs din trafikförsäkring används. En bra lackverkstad kan göra underverk. Polerar de upp det som inte är nylackat så syns det inte. Med metallic syns det kanske en aning i direkt solljus, beroende på i vilken vinkel man lackar.
Annars får du väl dra lite nyckel på bakdörrar och skufflucka också.
Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]