Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gustavsson89
Hej, är helt ny på detta forumet. Men det känns som om jag kommer bli en återkommande besökare.
Till problemet, Jag har hört att man kan släcka service lampan på v40-98 genom nån serie av kombinationer. börjar tröttna på den lilla lysande skiten.
Tips ?
Mvh Johan
Användarvisningsbild
av Gustavsson89
Tack tack, Jo det är växlande argument hur man ska bära sig åt. Får pröva det där med att hålla in trippmätaren och slå på tändningen, som någon skrev här.
Annars får jag väl ringa runt och leta kabel.
Användarvisningsbild
av buddha88
Gustavsson89 skrev:Tack tack, Jo det är växlande argument hur man ska bära sig åt. Får pröva det där med att hålla in trippmätaren och slå på tändningen, som någon skrev här.
Annars får jag väl ringa runt och leta kabel.
Ingen idé o prova me trippmätarn för d funkar inte på S/V 40, bara på dom nyare S40:rna funkar d så på
av MizzzJ
Hej!
Jag har släckt min servicelampa på min S40 -99 bara genom att slå på tänningen och sen hålla inne trippmätaren tills servicelampan börjar blinka, släpp då, (kommer inte ihåg om man måste trycka snabbt en gång efter det). Bara att prova.
Ok, Men jag provade dessa sätt. Men det verkar inte funka (på just Min modell) Men jag har letat upp en kabel nu, eller rättare sagt en kompis som har allting, så ska nog släcka idag. Men tack för tipsen!

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]