Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Halloj!

Problemet jag har med min bil är att om man accar upp i relativt lugn fart, tappar den all kraft vid 2000rpm för att ramla ner till 1300rpm innan den "återhämtar" accelerationen. Exakt samma känsla som om bilen skulle växla upp ett steg! Fick igår beskedet av Volvo att spjällhuset med 99% säkerhet är roten till problemet. :(

Om Volvo ska fixa detta hamnar slutnotan på nästan 9000kr (felsökning, nytt spjällhus, arbete) :cry:

Kollade runt lite på nätet idag och hittade dessa nya spjällhus hos Per Svenssons bildemontering i Kristianstad:
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... de=8644347

Min fråga är: Om jag nu köper nytt (ovanstående) spjällhus, måste programvaran uppdateras med det nya spjällhuset på, även fast jag redan har uppdaterat den en gång tidigare?

?:-/
Användarvisningsbild
av jimDK
ja, Sannolikheten är hög.
bil och spjället måste vara sam-inställda.

Du kan givetvis försöka installera det och se om det går?
nahhh, kanske liten risky....
Kom ihåg en ny förpackning med (flat disk mellan spjällen och innsugning)

problem kan ha andra orsaker,altid en bra ide om du kan utläse felkoder :-)
Användarvisningsbild
av wissel
Kollade deras annons, det är nya spjäll men av den KASSA sorten, kolla etiketten = Vit. Skall du köpa spjäll skall det vara GUL etikett och inget annat......bara ett litet tips. Du kommer rätt snart att få byta dessa spjäll igen om du handlar detta.
:D
Användarvisningsbild
av hakank
Nån som vet var man kan få tag på spjällhus med gul etikett billigt?

/Håkan
Användarvisningsbild
av wissel
hakank skrev:Nån som vet var man kan få tag på spjällhus med gul etikett billigt?

/Håkan
:D :D
Volvodelar billigt.?? Skämt åsido, jag tror vi är många som letar innan skiten pajjar....:D
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]