Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Navigatorn lyser helt ok, Grannen kör med NBB 225 Xenon på taxin och personligen tycker jag att de är rätt fula, passar inte på alla bilar, MEN det finns ett genomskinligt sneskottsskydd i plast att köpa till!! Det om inget annat är värt varenda krona.

//
Micke
av mrplasma
Har NBB och kan intyga att stenskottsskydden är super bra! När de blir repiga så snör jag dem åt helv... och köper nya skydd...vips så har man lysen som är som nya! 8)
Användarvisningsbild
av Bosa
Brainy skrev:Nu när jag såg denna tråd. Ni har väl sett att vi har erbjudande på dessa ljus? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 54&t=45323

mvh
Anders
Nu kanske jag har fel men har fått intrycket att det diskuteras NBB och Navigator som har xenon som standard och att erbjudandet är xenonkonverterade halogenare. Dock ett riktigt trevligt och bra erbjudande, ville bara förtydliga så ingen tror att det är original som erbjudandet gäller. Eller är det Bosch och NBB originalxenon som erbjudandet avser, i så fall är det ju snorbilligt och inte bara mycket prisvärt. :)
Senast redigerad av 2 Bosa, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Hejsan!

Senaste numret av AutoMotorsport innehåller test av Extraljus, bl.a både riktiga Navigator Xenon och konverterade dit samt NBB 225:or. Tyvärr inte orginalXeon utan konverterade.

Ljusbilden på den konverterade Navigatorn var inte helt förvånande lika med Halogen, bara mycket längre och mycket bredare.

Navigator Xenon-orginal lös "bara" cirkus 400 m men hiskeligt brett.

NBB:n gick över 1km.

//
Micke
av KROLL
Har xenonkonverterade Navigator på min V40, 2st med bred/lång ljusbild och väntar på att mitt tredje, restnoterade med smal/lång ljusbild ska komma. Jag kan ju säga att de två som sitter på bilen har xenonkungens 70w H1-sats på 5000K och ljuset är grymt!

Jag har inte mätt upp det ännu men blir inte förvånad om jag har ett "effektivt" ljus på upp mot 700m med dessa och till detta kommer snart pencilbeamen... Ska med glädje göra en ordentlig mätning.

Priset för ett komplett extraljus, konverterat o klart blev ca 1600kr, klart prisvärt!

Trevlig helg!

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]