Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Om någon månad eller så kommer vi att flytta från lägenhet till hus :) & förutom de mer tråkiga sakerna som behöver införskaffas såsom gräsklippare, vedklyv etc etc...så ligger Gasolgrill högt på prioritets listan.
Tänkte att några av er som redan bor i hus kanske kan dela med er av erfarenheterna (bra som dåliga) av de modeller av gasolgrill som ni har erfarenhet av....så att jag har lite mer kött på benen när det skall köpas grill.

exempel på grillar:

http://www.sommarshopen.se/default.aspx
Senast redigerad av 2 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gång.
Jag tror det har blivit lite fel med länkarna.

Jag använder en grill modell större av dyrare märke (står still i huvudet). Den fungerar bra och jag har ingenting att klaga på. Men handen på hjärtat så tycker jag det är vansinne med en grill för 4000-5000kr. Skulle jag köpa grill idag så är jag helt övertygad om att det går att få billigare som ändå fungerar lika bra.
Brainy skrev:Jag tror det har blivit lite fel med länkarna.

Jag använder en grill modell större av dyrare märke (står still i huvudet). Den fungerar bra och jag har ingenting att klaga på. Men handen på hjärtat så tycker jag det är vansinne med en grill för 4000-5000kr. Skulle jag köpa grill idag så är jag helt övertygad om att det går att få billigare som ändå fungerar lika bra.
Ja jag tog bort dem dem & ersatte med en länk till startsidan på siten.....klickar man sedan på gasolgrillar.... & sedan modellerna Barbecook & Trio de Luxe.....

Jo...dyra är de ju förvisso.... De grillarna man egentligen skulle vilja ha kostar ju snuskigt mycket...
Köp kvalitet och ett känt märke ifall du behöver reservdelar.

Många av de billiga gasolgrillarna är av urusel kvalitet. Brännare m m rostar sönder. Har kastat 3 st grillar på tippen.

Är inne på min fjärde gasolgrill. Köpte en Landmann av hög kvalitet med tre brännare och stekplatta. Den är inne på 5:e säsongen. Jag är oerhört nöjd med den.

Köp grill nu. Priserna är som lägst, ibland upp till 50%, och butikerna vill inte ha dessa i lager när det kommer nya modeller till våren.

Gör ren grillen på hösten, innan du ställer in den för säsongen, så håller den längre.

Var lite självkritisk. :wink:
Ber att få gratulera till nya boendet. (När är det inflyttningsfest för jagrullar medlemmarna ? ;)

Som med allt annat i livet och även gasolgrillar. Du får vad du betalar för.
Visst, man kanske inte har "cashen" liggandes och skräpa i ett hörn till en nyu Weber gasol grill, och då funkar ju en mack-grill, ett tag. Men fyra -fem sådana i inköp är ungefär samma peng som en Weber el. likn.
Weber... aaa så heter den!

Fungerar bra, ingenting att klaga på, svindyr trots att det var jätterea på förra årets modell. Men å andra sidan verkar ju även de du kikat på ligga i samma prisklass så det kanske var ett bra köp ändå då? Jag tycker dom är omotiverat dyra.
"självkritisk"...he he, jadu Camaro...idag är det bara självömkan som gäller...vi fick besked av mäklaren i onsdags kväll att säljarna av huset hade beslutat att vi skulle få köpa huset, jag & frun blir såklart överlyckliga då detta hus hade passat oss perfekt...i morse ringer mäklaren & säger att subban (tydligen kvinnan som bestämmer allt i den familjen) helt plötsligt ändrat sig & låter en annan spekulant köpa huset för samma pris vi lade.... första tanken som slog mig är att hon försöker något typ av spel där vi ska bli så desperata att vi lägger ännu mer (never gonna happen). Efter att ha försökt smälta denna nyhet (vilket inte lyckades) så blir jag så förbannad attt jag kör bort till huset (drygt 4 mil utanför Göteborg) för att fråga henne vad fan hon sysslar med.....inte något fåfängt försök att få henne att ändra sig utan snarare att helt enkelt få henne att förstå vad jag tycker om hennes jävla zigenar taktik.
Hennes bil stod parkerad utanför huset så hemma var hon men öppna dörren vågade hon fan inte....Oj oj vad undertecknad var arg...he he...stackars Volvo varvades friskt under både dit & hem färd

Nåväl, what goes around comes around....

Larzan, hade gärna haft grillkväll för Jagrullar medlemmar...hade varit riktigt trevligt...men, det får bli när vi hittar nästa hus. Hade verkligen sett fram emot att kunna köpa grill & utnyttja den nu under senhösten.

Lägger alla tips om grillar på minnet, Tackar !....får bara hoppas på att det inte tar för lång tid innan vi hittar något annat intressant objekt/hus.

Sorry för OT men skriva av sig frustrationen lindrar lite :wink:

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]