Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Perra N
Ni som är mer Volvobitna, vet ni om det finns någon kul grill till 940? Har ju original turbogrillen, men jag tycker inte den är speciellt vacker.
Finns det någon annan takvinge som passar på 945, än de dyra som vissa stylingfirmor begär för dem? Vill gärna inte betala 1500:- för en takvinge utan bromljus + frakt. Kanske någon annan bils vinge passar?
Användarvisningsbild
av Ramon
Turbogrillen :???: Då har du alltså den kromade? För på 940 turbo brukar den vara kromad (är den iaf på vissa). Om du har den kromade så kan du ju byta till den svarta grillen som bl.a. sitter på 940 SE. Sen så säljer Hova svarta grillar liknande Volvo's fast utan emblem och "listen".

http://www.hova.com
av Jessan
Perra N skrev:Ni som är mer Volvobitna, vet ni om det finns någon kul grill till 940? Har ju original turbogrillen, men jag tycker inte den är speciellt vacker.
Finns det någon annan takvinge som passar på 945, än de dyra som vissa stylingfirmor begär för dem? Vill gärna inte betala 1500:- för en takvinge utan bromljus + frakt. Kanske någon annan bils vinge passar?
Vill du sälja din turbogrill så är jag intresserad! :wink:

Mvh J
av Isak_5
Köp nät och gör en egen grill, blir snyggt och kostar en hundring....
av Perra N
Nätgrillen (rutgrill) sitter original på 940 95 och uppåt, så det är den jag har. Hade kanske någon idé om att det fanns en grill utan emblem. Egentillverkad grill brukar se ganska raggigt ut, enligt mig.
av Perra N
Men den är ju avsedd för emblem. Jag menar en grill med samma rutor, utan plats för traktoremblemet! ;)
Men finns det inte, så får man leva med det..... :)
Användarvisningsbild
av Ramon
Hehe, jag tänkte att det var en sån utan plats för emblem du mena, men jag kan inte minnas att jag sett något ställe sälja sådant :(
serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Bensinpriser v2

Uh-oh.. Iran stänger Hormozsundet. 20% av v&a[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]