Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompa76
Hej

Jag undrar om nån vet en bra och passande motor olja vad den heter och var jag köper den ,. Ex på Mekonomen ?
Ja jag vet volvo kommer inte vara öppet på lördag. Ser på mekonomen finns en del o välja på..

Nån som är kunnig och nyligen bytt . Kan ta reda på det själv men tänkte höra här ändå.. Ska till Sverige i helgen o byta .

Jag kör Volvo V40 Turbo-98
Senast redigerad av 1 tompa76, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fisch
Jag kör på Castrol Magnatec 5W-40 C3 till min turbo. Fungerar kanon. Finns på bland annat mekonomen. Ett mycket billigare alternativ är biltemas olja.

Se till att du köper en helsyntetolja eftersom du kör turbo.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Billigare än Biltema? Vad kostar den då?
Biltema tar 229 kr för 4l för sin 5w-40. Den har jag kört på sen jag köpte bilen vilket har fungerat utan problem.
Användarvisningsbild
av tompa76
Ok takkar!

Vet du hur mycket du fyllde i ? Finns ju 4 liters köpte du 1 eller 2 liter till ? //Tompa :lol:
Användarvisningsbild
av Fisch
Tomas88 skrev:Billigare än Biltema? Vad kostar den då?
Biltema tar 229 kr för 4l för sin 5w-40. Den har jag kört på sen jag köpte bilen vilket har fungerat utan problem.
Fisch skrev:Ett mycket billigare alternativ är biltemas olja.
Tror castrolen ligger på 449:- för 4liter (kampanj). Det får man väl nästan en 10l dunk för på biltema va?!
köpa en Volvo S / V60

Vill slå ett slag för D3an, vi köp[…]

Insekt löser ut larm?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]