- tor 24 sep 2009, 12:04
Har en Volvo V70N 2001, där lampan för störning i elektroniken tänds ibland.
Och i infotexten står det att det är något fel på Emissionen.
Lämnade in bilen på verkstad där de läste av felkoden, och fick då fram att
det är något fel på luftmassemängdsmätaren :-O) (långt ord). De tittade & felsökte på den,
men hittade inget fel.
Lampan lyser inte konstant, utan tänds lite då och då, och senast nu på Bilprovningen.
Fick givetvis en 2:a på det.
Finns det någon som kan ha några tips eller råd på hur man kan åtgärda problemet,
och då helst utan att behöva köpa en ny del.
Enligt besiktningsmannen så är felet vanligt på Volvo, kan de stämma? Någon mer som har
lika problem?
Vad jag förstår så är det fyra trådar som "går" inne i det "huset", och de känner av någonting,
jag vet inte vad.
Någon sa till mig att det ska vara en viss resistans över dessa trådar, kan det stämma?
Och i sådana fall, vet någon vad det ska vara för resistans på dem?
En annan liten sak, kan man själv på något sätt läsa av de felkoder som kan uppstå?
Tacksam för många tips och idéer :-DD !
Mvh
Tomas
Och i infotexten står det att det är något fel på Emissionen.
Lämnade in bilen på verkstad där de läste av felkoden, och fick då fram att
det är något fel på luftmassemängdsmätaren :-O) (långt ord). De tittade & felsökte på den,
men hittade inget fel.
Lampan lyser inte konstant, utan tänds lite då och då, och senast nu på Bilprovningen.
Fick givetvis en 2:a på det.
Finns det någon som kan ha några tips eller råd på hur man kan åtgärda problemet,
och då helst utan att behöva köpa en ny del.
Enligt besiktningsmannen så är felet vanligt på Volvo, kan de stämma? Någon mer som har
lika problem?
Vad jag förstår så är det fyra trådar som "går" inne i det "huset", och de känner av någonting,
jag vet inte vad.
Någon sa till mig att det ska vara en viss resistans över dessa trådar, kan det stämma?
Och i sådana fall, vet någon vad det ska vara för resistans på dem?
En annan liten sak, kan man själv på något sätt läsa av de felkoder som kan uppstå?
Tacksam för många tips och idéer :-DD !
Mvh
Tomas
Tomas Svensson
Volvo V70
Ford Mondeo 2.5 V6
Suzuki RM125
Volvo V70
Ford Mondeo 2.5 V6
Suzuki RM125
Nästa gång du gör en felkodsavläsning så se till att du får KODEN/Koderna (som kan se ut som så här ECM-???? ),om flera istället för deras snack
- By UnleashFusion