NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hesni
Tjena!

Då är man på väg att bli volvo ägare (första volvon, kul då jag verkligen gillar D5 motorn).
Har fått ett erbjudande som jag tänkte dra med er för att se om ni tycker det kan vara ett bra pris för denna bil.
Volvo V50 D5 Aut -08 6700 mil
Paket: Kinetic :???:
+ High Performance, Telefon integrerad, Rails, Klimatanläggning ECC, Bakspoiler, Alu.fälg Cursa 16 tum och Alu-fälg Cordelia 16 tum, Färganp.trösklar/stötfång, Panelinlägg – Bauxite. Tidur för tillsatsvärmare, svensksåld m.m..
kanske glömt något men ändå.
Svart (ej metallic)
Dalarö Umbra Tex/T-t

175000:-

Är lite osäker på om man kommer trivas då det känns som det saknas lite lull lull extriört.
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Kontrollera så att det verkligen är Faceliften, dvs. att du t.ex. har de röda reflexerna i nedre stötfångarnas hörn och att det INTE är den kromade grillen.

Om den blev registrerad som ny bil efter nyår 2008 har du ett par hundra kronors lägre skatt. Är det garanti kvar på den?

Det tycker jag gör en hel del på priset om du skulle upptäcka något problem i efterhand. Privat eller företag? Du kan kolla Kvarndammens bilvärderng på nätet:

http://www.bilpriser.se/

Problemet är att det inte direkt kryllar av V50 D5 så det är svårt att få ett bra förhandlingsläge. Begagnatpriserna har också gått upp och våra nordiska grannar köper billigt i Sverige. Det kanske inte är ett superpris men det beror på faktorerna jag nämnt och vilka alternativ som finns.
av Hesni
Det är den nya faceliften. den är dock reggad i november 07.någon garanti tror jag ej att det finns kvar. Är osäker, så får kolla detta lite närmare. Köper bilen från handlare, så dom borde kanske ha någon garanti med.
en ägare på bilen innan handlaren.
KVD ger ett list pris på ca 200.000 ut från handlare och privat person mellan 175-190
Användarvisningsbild
av StringerBell
Ja men det ser ju bra ut då. Har du ett par månaders garanti för att ev. fixa småfel låter det bra.

Jag kan dock konstatera att värderingen på bilpriser.se gått upp med c.a 5% på den bil jag har, jämfört med i maj då jag köpte den, 15 mån gammal och 3900 mil.
av Hesni
:D ja jag har märkt att värderingen där har gått upp. Jag skall åka och titta på bilen när den är rekondad och klar så får vi se. Känns fortfarande som ett högt pris för bilen? men som du säger det finns inte hur många V50 D5 aut som helst till salu!
Användarvisningsbild
av StringerBell
Hesni skrev::D ja jag har märkt att värderingen där har gått upp. Jag skall åka och titta på bilen när den är rekondad och klar så får vi se. Känns fortfarande som ett högt pris för bilen? men som du säger det finns inte hur många V50 D5 aut som helst till salu!
Nej, fakta talar för sig själv. Inom den närmaste framtiden kommer det vara ont om 1-2 år gamla bilar. Kör på.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Trevlig motor men den är bättre med 6vxl manuell! :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Manuell finns inte på min karta. Jag är glidartypen till körstil. Däremot skulle jag gärna se en annan jämnare stegning hos lådan än den som finns. Det tar också lite tid att vänja sig vid turbokicken som är vansklig att dosera med geartronic-lådan i början.
av LasseRe
Trivs mycket bra med automatlådan. Men eftersom den är adaptiv tar det ett tag innan den ställer in sig efter ens körstil.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]