Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Xenonkonvertering har jag slagit ur hågen, får duga ändå!

Var iväg och bytte lite olja samt tvättade bilen. Fick nu ett mms av sambon och tydligen så har jag lyckats kliva i olja :(

Bild

Nåväl, nu har den fin och fräsch olja inför Gelleråsen på söndag. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska köra eller ej, men dit ska jag oavsett.
Tycker bromsarna bettar lite dåligt :|
Så har kammkedjan börjat rassla så smått. Med tanke på problemen som varit med dom här motorerna så är det ett riktigt bra betyg till tidigare ägare att den hållit så här pass länge ändå.

Byta själv ger jag mig aldrig på igen sen jag krökte toppen på 9000'n och passade på att byta kedjan i samma veva.

Sälja bilen eller låta någon byta den är frågan... Lutar åt det sistnämnda och att den får rulla som andrabil tills den rostat sönder :lol:
18k vill saab ha, borde kunna få det för strax under 10k hos någon annan. Då kan jag även passa på att byta kolvar och stakar till lite roligare saker. Byta direkt eller chansa på att det inte blir allt för mycket värre under vintern?

Vi får se... Vad tycker ni?
Byt till en Volvo :D
Brainy skrev:10k hos någon annan. Då kan jag även passa på att byta kolvar och stakar till lite roligare saker.
Det låter som ett bra alternativ, byt isåfall på en gång, ingen idé att vänta ifall den havererar totalt? :???:
kamkejde rassel är viss vanligt på saabarna, svågerns 9-3 6000mil rassla samt kompisens 9-3 på 9000 mil lät som ett tröskverk. är byte vid 10000mil standard på byte eller?
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 78

Ja då behövs en del värme för[…]

tolkning av symptom vid start.

V70N -06 Vrider nyckel, bil startar normalt. Varv[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Lounge-paketet som innehåller ventilerad nap[…]