Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nr7
BMC skrev: Bra kommentar. Jag ångrar att jag inte trots högt pris, kompletterade med RTI från början. En fråga: Går det att köpa en eftermontering av RTI till min XC60? :?: Försöker via Volvos hemsidor finna ut, men.....
Tacksam för kommentarer.
Min säljare berättade om en annan kund som glömt lägga till RTI vid beställningen och som fått det eftermonterat. Vill minnas att säljaren sa att det kostat 52.000 :-O)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har du inte provat RTI själv? Gör det innan du bestämmer dig för att avstå....

Välj till RTI + backkamera är mitt råd! :-)-)

Jag får känslan av att dom som säger att det är dåligt, inte har haft det i någon Volvo. Eller att dom hade det för 8 år sedan och inte tror att det har förnyats.
av XCThord
XC90_Executive skrev:Har du inte provat RTI själv? Gör det innan du bestämmer dig för att avstå....

Välj till RTI + backkamera är mitt råd! :-)-)
Jag har också båda dessa tillbehör i min XC60, men om du ska välja något ska du definitivt ta RTI :D

Sen om du har några tusen över skulle jag hellre plockat en backkamera än exempelvis Premium Sound framför HP+sub, men sånt är ju väldigt individuellt.
av XC60
Hej,

Jag har en Garmin 765T monterad i min XC60 med alla kablar dragna inne i panelen. Fästet sitter monterat pa plastpanelen. Även TMC antennen ligger bakom panelen och fungerar fint. När enheten är monterad sa är den precis utanför själva panelen ovantill sa man kan sla av och pa den, d.v.s. den linjerar nästan. Understill sa far man precis in fingrarna för att kunna ta loss den fran fästet. Myket nöjd med den kabelfria monteringen och det är som manga papekat bra att kunna ta loss enheten och uppdatera kartor och ladda POI:s.

Allt monterat och klart för knappt 25% av priset för RTI (inkl själva enheten). Gjordes hos en Bilia verkstad.

Nackdelen är givetvis att den inte är integrerad med bilens ljudsystem för muting och att man fortfarande gärna tar loss den vid parkering.

Om nagon oroar sig för borrhal etc och vad det kostar att aterställa till nyskick som jag gjorde innan montering, sa kan man köpa en ny plastdel och montera dit, delen kostar 600 SEK och monteringskostnaden var försummbar enligt teknikern pa Bilia eftersom den trycks dit vilket han kunde göra gratis.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Några fördelar med lös navigator som jag tycker.

-Kostar en bråkdel av inbyggd navi.
-Med den lösa navigatorn kan jag sitta hemma framför brasan eller på hotellrummet och lägga upp/prova alla rutter och resmål istället för att behöva sitta i bilen och meka.
-Så fort det kommer någon ny cool navigator kan man köpa ny för den är ju så billig och enkel att byta, köper man inbyggd får man ju leva med den bilen ut.
-Enkelt att köpa till 45 länder inkl hela östeuropa, eller ladda på hel nordamerika också.

Men visst är man gjord av pengar så köper man ju både och och har både inbyggd och lös på en gång, för det är snyggt med inbyggt.

Muting har jag inte fattat nyttan med, det första jag gör på alla navigatorer är att slå av ljudet. Alla vettiga navigatorer har ju så bra grafisk vägledning att någon uppläsar-röst som tjatar på bara är störande och överflödigt.
Användarvisningsbild
av philipsguy
XC60 skrev:Hej,

Jag har en Garmin 765T monterad i min XC60 med alla kablar dragna inne i panelen. Fästet sitter monterat pa plastpanelen. Även TMC antennen ligger bakom panelen och fungerar fint. När enheten är monterad sa är den precis utanför själva panelen ovantill sa man kan sla av och pa den, d.v.s. den linjerar nästan. Understill sa far man precis in fingrarna för att kunna ta loss den fran fästet. Myket nöjd med den kabelfria monteringen och det är som manga papekat bra att kunna ta loss enheten och uppdatera kartor och ladda POI:s.

Allt monterat och klart för knappt 25% av priset för RTI (inkl själva enheten). Gjordes hos en Bilia verkstad.

Nackdelen är givetvis att den inte är integrerad med bilens ljudsystem för muting och att man fortfarande gärna tar loss den vid parkering.

Om nagon oroar sig för borrhal etc och vad det kostar att aterställa till nyskick som jag gjorde innan montering, sa kan man köpa en ny plastdel och montera dit, delen kostar 600 SEK och monteringskostnaden var försummbar enligt teknikern pa Bilia eftersom den trycks dit vilket han kunde göra gratis.
Hej! Bilder på din installation vore suveränt! Var får du strömmen från, bilens elsystem eller främre cigguttag?
Tomgång och vevhusventilation

Har du kollat tomgångsmotorn? Den har ett sl[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]

Kvittrande på tomgång brukar vara l&ou[…]

Snygga fälgar till V90 Cross Country

Håller med Fjohan angående 21": h[…]