Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kleppan
Hallå!!! Det går in 3 sladdar under bälteslåset, Dra ur den gröna sladden. Enkelt att peta loss ett lock som sladdarna sitter i, som man pillar loss med en rak skruvmejsel eller en kniv. Stolen behöver man absolut inte plocka ur! Är gjort på 2 minuter Samtidigt så funkar det att ha bältet på när man vill istället för att peta i glasspinnar o annan skit. :wink: Det e korkat o köra utan bälte enligt min mening.
av Addekarlsson
Ännu enklare det ju, än att kortsluta 2 kablar. :lol:
Men jodå, det går att komma åt utan att ta ur stolen, det gör det.
Men tar man ur stolen kan man passa på att städa lite där under. :wink:

Mvh/ Adde
av Kleppan
Där under e man väl aldrig o tittar... :D Kanske om man e kort på parkeringspengar...
av Wirrevolvo
Jag tog ut lampan bakom instrumentpanelen och lampan i mittkonsollen å då slutade det att "varna" lätt som en plätt.
Användarvisningsbild
av VaCUm
Hittade två kontakter under stolen. slet isär båda men det tickade ändå. Testade även att slita isär en och en. Samma sak då.
av Wirrevolvo
Gör nu så här. Ta lös mätarhuset,Men inte kablarna. Vrid på nyckeln å då börjar de ju blinka å ha sig. Ta sen ut lampan för Bältesvarningen och montera tillbaka huset. 2 stjärnskruvar bara. Sen sätter du dig i baksätet och pillar lös det röda glaset och pilla sen ut lampan där oxå. å vipps så slutar det att blinka och ticka. Kolla bara så att vanliga blinkersen funkar men det ska det göra.. Gjorde detta på min 88s 745a och det tog 10min.
Lycka till..

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]