NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Walgot
Har nu efter om och men bytt ut mina ringar från -07 svarta tråkiga, till -08 med kromring runt.

Så ni som funderar på att byta, så går det alltså.
av Walgot
Jag köpte dem på blocket, var en som sålde sina. Vet att de gamla kostar ca 250 kr på volvo. Vet inte om de säljer de nya. Hör med dem, de kan ju ha på skroten också.
Användarvisningsbild
av s80
Du får gärna förklara hur du utförde arbetet när du bytte ut de gamla reglage ringarna till de snygga kromade ringarna??

Är det lätt?
av Walgot
Det var ganska lätt, det jag hade problem med var att få loss den svarta sargen runt displayen.

Jag gick efter denna bruksanvisning: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Sen är det bara att dra loss knapparna, de sitter hyffsat hårt men var ändå försiktig. När du har fått loss den så märker du att knappen som ligger i ringen ligger löst i så det är bara att lägga i den i den nya ringen och tryck dit den nya ringen.

Bilen jag gjorde detta på var en V50 -07 vet inte om det funkar till tidigare årsmodeller, men antar att det funkar.

Hoppas detta hjälpte dig/er som hade tänkt att göra detta.

Blev riktigt mycket snyggare med de nya kan jag säga:)
Användarvisningsbild
av Eriksson85
Du har inga bilder på hur det ser ut med dom nya ringarna ? Blir ju lite sugen på att byta :) :roll:
av turbodream
Såg också säkert samma kille som sålde på blocket. 300kr har jag för mig han ville ha , dum som man va så slog jag inte till :(
av Walgot
turbodream skrev:Såg också säkert samma kille som sålde på blocket. 300kr har jag för mig han ville ha , dum som man va så slog jag inte till :(
Ja det var säkert samma! Men kolla på skrotarna de måste ju ha mängder med sånna tycker man :)
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]