Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alan
Hej

Jag har en V70 TDI Som har gått ca 320 000km Ibland så är den extremt svårstartad och går inte igång utan startgas, men med startgas startar den direkt. Idag så körde jag flera mil stannade en 15 min men när jag skulle iväg igen vägrade den starta utan gas. Men för det mesta startar den bra, för det mesta startar den lätt när motorn är varm men inte alltid lika kan det vara åt andra hållet.

Har bytt diesel filter och luftfilter, även olja och olje filter men inget hjälper :???:

Jag har läst någonstans att glödstiften inte går igång under sommarn stämmer det :?:
Senast redigerad av 1 alan, redigerad totalt 0 gånger.
av alan
Var på Volvo i Märsta idag och Fredrik trodde att det kunde vara en temp givare som var trasig. Så när nästa lön kommer ska jag göra ett försök att byta tempgivaren tills dess så blir det startgas. Men om någon har några andra förslag eller tips hur man kan mäta på temp givaren så skulle jag bli väldigt glad.
av alan
Nu har jagt mätt upp tempgivaren samt kollat alla glödstift, men hittade inga fel. Så är det någon som känner att dom har lite koll på v70 TDI så får ni gärna höra aver annars så har jag hört att dom har en duktig kille i vinsta så det får bli att lämna in den på verkstad igen.
Användarvisningsbild
av CarMan
alan skrev:Nu har jagt mätt upp tempgivaren samt kollat alla glödstift, men hittade inga fel. Så är det någon som känner att dom har lite koll på v70 TDI så får ni gärna höra aver annars så har jag hört att dom har en duktig kille i vinsta så det får bli att lämna in den på verkstad igen.

när gjurde du en dynamisk inställning på bilen? ska göras varje 1500 mil.
av alan
max 400 mil sedan (ca tre månder sen) Jag hade liknande problem på bilen då jag inte hittade felet lämnade jag in biln på Volvo i Märsta som kom fram till att det var mikrober i tanken, dom rengjorde tanken byte filter och kollade pump instälningen.

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]

Svart rök

Har du läck på intercoler eller slang m[…]