Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Har bytt oljefiler på lite bilar i vw gruppen samt s40 och nu på min s60, och det finns inget som slår detta varktyg i enkelhet, SKA du byta olja själv köp då detta verktyg finns på så gott som hos alla bildelshandlare. betalade 45:-för mitt om jag inte mins fel..
av Mange
Ska oxå byta filter o olja på min och tänkte sätta på en sandwichadapter för oljetrycksmätare, men det verkar som de sket sig iom att det är insatsfilter. Är det någon som satt på en sådan?

Är väl inte omöjligt o använda 36hylsa, beros ju på hur hårt det sitter, finns kanske risk att det spricker om man tar i för hårt på den lilla biten.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
36 ans hylsa????

Tyvärr så funkar det inte med en sandwitch som du sj säger då det är ett insatsfilter så är det en helt annan konstruktion, så tyvärr..
av Mange
Nä vet oxå de men hade inte 100 koll på vad de va för filter. Ja på plastkupolen sitter det ett vanligt 6kantsfäste så man kan ta med nyckel. Vet inte var original oljemätare sitter så man kankse kan sätta ett T med andra givaren.?

Kramas! 😀

Olja hjulhuset v70 D3 2012

Någon som kan ge mig ett tips på var o[…]

Foto, tryck på att lägga till filer i m[…]

Oväsen från 740

Kort och gott så har en 740 med b230f och m4[…]