Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsg
Hej,
Har sett och hört på tester att Navigatorn är rent ut sagt dålig (flera tester på YouTube).
Är det någon som vet om Volvo tagit åt sig av kritiken och kommer att uppdatera programvaran
på 2010 års modell (även 2009 också).
Har också hört av en Volvo handlare att man skall kunna lägga in fartkameror, är det någon som vet något om detta?
Användarvisningsbild
av Appel
Om man jämför vad en liten enkel navigator som man sätter med sugpropp i rutan kostar mot en origanlnavigator kostar så kan man tycka att den inte är prisvärd, men dålig vet jag inte.

Den tar en dit man vill, den verkar ha korrekta uträkning på ETA osv. I den senaste uppdateringen så finns det med fartkameror, men det verkar som att många kameror fattas.

Man slipper att ha laddare i 12v-uttaget och lösa sladdar, den mutar stereon automatiskt, det klarar inte den lilla billiga navigatorn.

Jag tycker att den gör sitt jobb helt ok, men den är kanske inte prisvärd.
av XCThord
För MY10 är navigatorn i XC60 uppgraderad så att den också har 3D-visning, några fartkameror och lite snyggare menyer (samt säkert något ytterligare).

Som Appel sade, är navigatorn knappast prisvärd men ändock ett måste till XC60 i mina ögon. Utan RTI får du ju ett plastigt "fack" mitt i mittkonsolen - hur snyggt är det på en bil i halvmiljonklassen? Dessutom känns den rätt lyxig om jag får säga det själv :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
XCThord skrev:För MY10 är navigatorn i XC60 uppgraderad så att den också har 3D-visning, några fartkameror och lite snyggare menyer (samt säkert något ytterligare).

Som Appel sade, är navigatorn knappast prisvärd men ändock ett måste till XC60 i mina ögon. Utan RTI får du ju ett plastigt "fack" mitt i mittkonsolen - hur snyggt är det på en bil i halvmiljonklassen? Dessutom känns den rätt lyxig om jag får säga det själv :)
Men hur trafiksäkert är det med en skärm i konsollen? Det är väl mycket bättre med en som hissas upp ur instrumentbrädan i - nästan - ögonhöjd?
Användarvisningsbild
av snoddasD5
mycket bättre och köpa Med Garmin då får du ju fria uppdateringar ibland finns det flera nya under ett halvår. så den är ju mycket säkrare man kör rätt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
snoddasD5 skrev:mycket bättre och köpa Med Garmin då får du ju fria uppdateringar ibland finns det flera nya under ett halvår. så den är ju mycket säkrare man kör rätt.

Man får 2 fria uppdateringar om man köper RTI.

Jag har alltid valt till RTI. Kommer fortsätta att göra det. Det funkar helt suveränt och allt är integrerat och snyggt!
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Tycker garminen när dom sätter fästet är enkelt och snyggt inga kablar som man behöver ha framme. sen kan man ju ändå ta med den. om man vill ha den lös på stan sen ladda in färska fartkameror helatiden. och nya uppdateringar för kartan med jämna mellan rum.
av BMC
XCThord skrev:För MY10 är navigatorn i XC60 uppgraderad så att den också har 3D-visning, några fartkameror och lite snyggare menyer (samt säkert något ytterligare).

Bra kommentar. Jag ångrar att jag inte trots högt pris, kompletterade med RTI från början. En fråga: Går det att köpa en eftermontering av RTI till min XC60? :?: Försöker via Volvos hemsidor finna ut, men.....
Tacksam för kommentarer.
Användarvisningsbild
av Appel
Nej, så vitt jag förstår så går det inte att eftermontera RTI.

Backkamera går att eftermontera även utan RTI, då får man en display så att man slipper "plastfacket.
av matsg
Tack för era synpunkter.

De tyckanden jag jämför med från YouTube är "professionella tester" som jämför olika handhavanden mm
med Volvos originalnavigator, och dom är mycket negativa till Volvos.
Har idag en Garmin navigator där jag plockat upp strömmen under instrumentbrädan, så att inga sladdar syns.
Jag har även hjälp till med att uppge var fartkameror är placerade i Sveige och har gratis uppdateringar. Detta
från en av Europas största sajter, POI warner.
Har även en BMW Cab 330Ci med originalnavigator. Mycket svår och dålig, endast Engelsk språk, jämfört med Garminen som jag har i en Hyundai Santa Fe.
Tackar XCThord för din information, verkar ju hoppfullt med de nya uppdateringarna.

Jag känner att Volvo är lyhörda för negativa resentioner från olika tester och även från "oss" och försöker
förbättra sig. Ett exempel är den svaga och "bullriga"motorn (D5an). Man har ju uppgraderat de i 2010
års modell.

Tack för Era synpunkter.
Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre […]

Tack... ...men lutar nog åt att det må[…]