Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har jag gjort en dålig affär?

Absolut - du har betalat på tok för mycket.
9
41%
Nej - bilia är skitbra och det är trygg och bra affär.
13
59%
Användarvisningsbild
av Loner
DJ skrev: Du måste ha Volvia-försäkring =dyrt. Nästan dubbelt mot länsförsäkringar.
Du måste ha en "udda" kombination, för i 95% av fallen är alltid Volvia billigast på just Volvo. Men visst har man alla försäkrinagr på samma ställe får man ju rabatter och liknande.

/L
Användarvisningsbild
av DJ
Loner skrev:
DJ skrev: Du måste ha Volvia-försäkring =dyrt. Nästan dubbelt mot länsförsäkringar.
Du måste ha en "udda" kombination, för i 95% av fallen är alltid Volvia billigast på just Volvo. Men visst har man alla försäkrinagr på samma ställe får man ju rabatter och liknande.

/L
Jag blev förvånad, ringde till Volvia och frågade om det verkligen var rätt belopp jag fått på räkningen. Jag hade väntat mig nåt i närheten av vad Länsförsäkringar kostar, jag hade kollat priset där innan vi bytte bil.
Kundservice på Volvia svarade beklagande att de var medvetna om att de tyvärr inte längre var billigast på Volvo.

Vi skrev då helt enkelt över bilen från frugan till mig så vi kunde byta bolag innan årsförfallodagen.

Finns kanske ännu billigare bolag om man letar lite, men jag gillar att stödja Östgöta Brandstodsbolag då de varit smidiga i tidigare ärenden och dessutom låter mig åka banträffar med Lotusen med gällande försäkring. :D
av NCR
För vår del är Volvia närmare 3000:- billigare per år än Trygg Hansa som vi har huset på.
av nevyn
För min del är Trygg-Hansa billigare.... 8)
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Jag gav 230000:- för Min 140 hk -05 med 950mil och 9månader gammal. Och Bus plus. o lite extra lul + sommar o vinter däck mm....

Och angående försäkring var folksam bra mycket billigare än vad Volvia skulle vara....
Användarvisningsbild
av kez_style
Kan nog säga att jag föredrar bilia framför brandt då jag aldrig fick någon hjälp på brandt och på bilia lyssnar dem på dig och hjälper dig så gott dem kan... goodwill har dem oxå... så jag tycker bra köp via bilia än privat... bra garantier :D
Användarvisningsbild
av ateist75
DJ skrev:Om det är samma garanti som på Rejmes är den inte så bra som det först låter.

Du måste ha Volvia-försäkring =dyrt. Nästan dubbelt mot länsförsäkringar.

Min 12-månaders garanti tog slut efter drygt 3 månader då den gällde i max 1200 mil visade det sig...

Men jag fick en massa nytt i framvagnen för den i alla fall. Bilen lät illa vid leverans trots att den var "genomgången".
Volvia var billigast för mig (V70N T5). 6000SEK/år och jämfört med det sämsta alternativet (IF) som ville ha 13000SEK så är det riktigt billigt. Resterande bolag var 1000-2000SEK dyrare än Volvia
av jbl
Ja Volvia är billigast för mig också. Volvia ägs förövrigt av IF. Jag pröjas för helförsäkring per månad 478kr om jag inte missminner mig helt.

Sen priset för din Volvo så är det ju så att det blir dyrare att handla på Bilia jämfört mot privat.

Jag har haft bra nytta av Volvos garantier. Speciellt på denna XC70. Här har då mer priset betalat sig med råge med tanke på de delar jag har fått bytt på garantin.
Användarvisningsbild
av CarMan
nu rör ni ihopp det så man blir yr i huvet när man läser.

Garanti & försäkringar är ju olika saker.

Jag har inte kollat iår, men det skulle förvåna mig om nått försäkringsbolag hadde generösare "regler" än volvia.

ett exempel är ju maskinskadan som ligger på 12 000 mil vid privat köp & 15 000 mil vid köp av volvohandlare, som sak jämföras mot 8 000 som dom flästa har, inklusive länsförsäkringarna
(reserverar mig för att miltalen kanske inte stämer, men det är stora skilnader ialla fall!)
av Frigge
DJ skrev:Om det är samma garanti som på Rejmes är den inte så bra som det först låter.

Du måste ha Volvia-försäkring =dyrt. Nästan dubbelt mot länsförsäkringar.

Min 12-månaders garanti tog slut efter drygt 3 månader då den gällde i max 1200 mil visade det sig...

Men jag fick en massa nytt i framvagnen för den i alla fall. Bilen lät illa vid leverans trots att den var "genomgången".
Tror inte du MÅSTE ha Volvia för att den garantin ska gälla va ??
Begränsningar finns det ju på allt, låter som en generös garanti om den är 1 år/1200 mil trots allt.
Normalt sett är Volvia överlägset på Volvo o Renault.
Dels sättet som värderar en bil vid skada + att bilen ALLTID åtgärdas av Auktoriserad plåtverkstad vid plåtskador, dom använder heller inte "piratdelar". Själv skulle jag inte vilja ha en Icke original motorhuv på min bil då den fungerar som en giljotin vid frontalkrock.

/Fredrik
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]